Annonce
Af - 07/04-15 12:59; Opdateret: 07/09-15 09:41

Nu bliver Chanel endnu dyrere!Nu bliver Chanel endnu dyrere!

8. april bliver sidste dag, hvor den klassiske Chanel Boy kan erhverves for den ”nette” sum af 23.130 kroner fra ny af. Chanel skruer nemlig ved midnat priserne op med 20-30 %.

storybild

(Billede: Trendsales)

Ifølge det eksklusive franske modehus skyldes de pludselige stigninger svingende valutakurser verden over, som har resulteret i et disharmonerende forhold mellem priserne på Chanel-produkter på de forskellige markeder.

Tidligere har kinesere eksempelvis med fordel kunne tage på Chanel-udflugt i Europa, da de her har kunnet spare op imod 13.000 kroner per taske i forhold til hjemlandet.

Men det er slut nu, idet de europæiske priser sættes op, mens priserne på det asiatiske marked tilsvarende sættes ned.

Udsigterne til en samtidig prisstigning på second hand-markederne er dog ikke nødvendigvis så nært forestående, hvis du spørger modebazaren Trendsales:

De her prisstigninger er ikke atypiske for de store luksusbrands. De forsøger naturligvis at værne om deres image ved at opretholde højest mulig eksklusivitet og på sigt forventer vi selvfølgelig, at second hand-priserne stiger tilsvarende.

Så hvis man alligevel går og drømmer om at eje en af de klassiske Chanel tasker, så kan det næsten ikke blive et bedre tidspunkt at investere i second hand Chanel end netop nu.”, udtaler underdirektør Eva Kemp.

Chanel eksklusivt som second hand

Hos modebazaren har Chanel igennem flere år toppet listen for det absolut mest populære mærke blandt sitets brugere.

Både udbud og efterspørgsel findes ikke større på noget site i Skandinavien og med 1200 forskellige Chanel-varer til salg netop nu, kunne det tyde på, at rigtig mange sælgere takket være Chanels prisstigning har udsigt til en højere gensalgsværdi på deres produkter end tidligere.

Mærkets popularitet på Trendsales skal paradoksalt nok findes i Chanels eget ønske om at være så eksklusive som muligt, mener Trendsales-direktøren:

I og med, at Chanel gør alt, hvad de overhovedet kan for at appellere til en meget snæver økonomisk målgruppe, så er det overraskende nok stadig et af de brands, der performer absolut bedst second hand.

Og det kan jo netop skyldes, at Chanel-varer normalt er utilgængelige for 95 % af alle kvinder, men på Trendsales tiltrækker second hand-priserne en langt bredere målgruppe. Og så kan ægte Chanel-produkter jo hverken købes online eller i danske butikker fra ny af, hvilket automatisk gør Trendsales til et naturligt sted at starte sin jagt.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?