Af Amira Høg Daimar - 08/04-15 14:24

& Other Stories sætter prikket præg på Vans& Other Stories sætter prikket præg på Vans

DREAMTEAM. Californiske skatersko møder ’101 Dalmatinere’ i højprofileret highstreet-samarbejde.

storybild

Vans’ drengede skatersko har præget gadebilledet siden 1960’erne, men denne sæson henvender skoene sig ikke mindst til modeglade piger, da to af mærkets modeller har fået en feminin overhaling af H&M’s stilsikre søsterbrand, & Other Stories.

Modellerne i spil er Vans’ kendetegnende slip-ons, der er blevet pyntet med sorte og hvide pletter, samt den klassiske sneaker Old Skool, som kommer i en ensfarvet version i lys beige.

LÆS OGSÅ: Se billederne: Copenhagen Fashion Week er i gang

»Det var meget spændende at arbejde med de klassiske Vans-sko og fortolke dem ud fra & Other Stories’ koder. Vi har givet de to skomodeller, der oprindeligt er dedikeret til skatere, et mere feminint twist ved at lege med farver og materialer fra forårs- og sommerkollektionen«, udtaler Nicole Wilson, skodesigner for & Other Stories, i forbindelse med det nye samarbejde.

Den ledsagende kampagne prydes af 22-årige Flo Don og 86-årige Daphne Selfe. Sidstnævnte startede sin modelkarriere helt tilbage i 1949, og valget af seniormodellen skal illustrere Vans’ stolte designarv, der har sat sit præg på adskillige generationer.

Vans og & Other Stories’ skodesign lander i butikkerne og online på Stories.com i midten af april.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress