Af Amira Høg Daimar - 13/04-16 03:11

Digitalt mærke designer efter kundernes ønskeDigitalt mærke designer efter kundernes ønske

Ivyrevel, et nyt digitalt modebrand støttet af H&M, bruger internettets algoritmer til at designe præcis det tøj, som kunderne vil have.

storybild

(Billede: PR)

Med H&M, Cos og & Other Stories sidder svenskerne tungt på highstreet-markedet. Og nu ser endnu en svensk mode detailhandel dagens lys, kaldet Ivyrevel.

Det er blevet til med støtte fra H&M Group, men der er flere ting, som differentierer den nye online-shoppedestination fra det svenske mærkes sortiment af prisvenlig mode til kvinder.

LÆS OGSÅ: MODE: Rodarte samarbejder med & Other Stories

For det første vil Ivyrevel ikke åbne nogle fysiske butikker. I stedet hævder mærket at "fusionere modekreativitet med teknologisk innovation" ved hjælp af specialudviklede algoritmer, der konstant overvåger og tilpasser udbuddet af varer.

Enhver stor forhandler har selvfølgelig adgang til kundedata, men Ivyrevel vil for alvor at fokusere på at skabe de produkter, kunderne vil have – hvilket formentlig betyder, at du kan forvente et sortiment, der opdateres lige så jævnligt som H&M og Zaras varebeholdninger, hvis ikke oftere.

LÆS OGSÅ: Modebranche: Flere danske modehuse kan gå konkurs

Hvad angår selve tøjet minder første kollektion til forveksling om Balmain for H&M. Der er en læderjakke med store guldbroderinger, snøresandaler, en quiltet sweatshirt, skulpturelle og glitrende kjoler og andre stramtsiddende silhuetter.

De fleste design kommer i et begrænset oplag for at give brandet et mere unikt islæt.

LÆS OGSÅ: MODE: Over stregen? Moschino satser på cigaretkollektion

Det nye mærke har slået sine digitale døre op på Ivyrevel.com.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress