Af - 02/03-16 10:48

MODE: Over stregen? Moschino satser på cigaretkollektionMODE: Over stregen? Moschino satser på cigaretkollektion

’Fashion Kills’ lyder budskabet i Moschinos nye særkollektion, der er inspireret af cigaretter.

storybild

Den sidste model er netop trådt ned fra catwalken i Milano, hvor modehuset Moschino vanen tro viste ugens mest kontroversielle kollektion.

Denne sæson havde chefdesigner Jeremy Scott forvandlet en dårlig vane til godt design og præsenterede en kollektion inspireret af cigaretter. Kollektionen var bygget op omkring sloganet ’Fashion Kills’, der spiller på de advarsler mod rygning, man finder på cigaretpakker. Desuden var der indslag som en rygende ko med bikerjakke og solbriller, print af røde læber med en cigaret i mundvigen samt iPhone-cases og tasker udformet som cigaretpakker.

LÆS OGSÅ: This is a man's world: Vi har brug for hjælp, mand!

LÆS OGSÅ: Britiske modeller under 18 kan blive nægtet adgang til catwalken

Cigaretkollektionen er ikke Moschinos egentlige efterår/vinter-kollektion, men derimod en mindre særkollektion, der har været et fast indslag hos modehuset, siden Jeremy Scott overtog roret for to år siden. Ideen bag særkollektionen er den såkaldte ’se nu, køb nu’-model, som begynder at vinde frem i modebranchen. Mens hovedkollektion først lander i butikkerne om et halvt år, sættes særkollektionen til salg med det samme. Særkollektionerne giver Scotts indre legebarn frit spil, og tidligere temaer har både budt på McDonald’s, Barbie og bamser.

Kollektionen forhandles hos Stylebop.com, men du skal være hurtig. Særligt Moshinos iPhone-cases plejer at ryge hurtigt.

LÆS OGSÅ: Inspirende: Se billederne af en ny slags undertøjsmodeller

LÆS OGSÅ: SKØRT: Derfor går alle piger i den samme blondetop

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress