Af Amira Høg Daimar - 27/05-15 07:00

Zalando shanghajer det amerikanske tøjmærke GapZalando shanghajer det amerikanske tøjmærke Gap

Den tyske onlinegigant Zalando har vokseværk og sigter mod at indtage en position som modedestination med lanceringen af det amerikanske mærke Gap.

storybild

Det startede med et lille udvalg af klipklappere i 2008. I dag kan webshoppen Zalando prale af at være Europas førende med mere end 1.500 mærker, men ambitionerne er endnu større. Onlineshoppen vil ikke længere blot være en forhandler af produkter, men også en platform for modeinteresserede kunder, fortæller David Schneider, den ene af Zalandos to grundlæggere:

- Før var vi mere fokuserede på produkter frem for mode og stil. Vi gjorde meget for at skabe buzz, men nu har vi folks opmærksomhed, så nu handler det om at fortælle historien og fokusere på mode.

Det er grunden til, at webshoppen har tilføjet det amerikanske mærke Gap til det i forvejen bugnende sortiment.

- Lanceringen af Gap er seneste tiltag i et større projekt. Vi har ambitioner om at være mere end en online-tøjbutik, vi vil være en hel modegade. Alle de forskellige brands har deres egen flagskibsbutik på Zalando, som de selv er med til at bestyre, udtaler David Schneider.

Zalando giver dog ikke slip på sin oprindelige identitet – der skal stadig være plads til alle.

- Vi udelukker ikke nogen, derfor adskiller vi os fra andre online-forhandlere, som har en snæver målgruppe. Vi mener, at mode skal være tilgængeligt for alle, forklarer Carsten Hendrich, vicedirektør for Brand Marketing hos Zalando, og fortsætter:

- Det kan være problematisk ikke at have én målgruppe, da vi derfor ikke har et skarpt image, men til gengæld giver det frihed til vores kunder, for hos os kan man shoppe alt.


LÆS OGSÅ: Velgørenhed: Kendte kvinder ræser for velgørenhed

LÆS OGSÅ: Matcher din makeup med dit outfit?

LÆS OGSÅ: Dansk designer samarbejder med asylcenter

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress