Af Amira Høg Daimar - 10/09-15 09:28

Alexander Wang står bag stjernespækket velgørenhedskampagneAlexander Wang står bag stjernespækket velgørenhedskampagne

Kate Moss, Kim Kardashian og Kanye West er blandt de 38 stjerner, der medvirker i Alexander Wangs velgørenhedskampagne.

storybild

(Billede: PR)

Det er ti år siden, Alexander Wang startede mærket i eget navn, og den amerikanske designer forstår at fejre jubilæet med manér. I første omgang lancerede han en jubilæumskollektion med de ti mest populære design fra forhenværende kollektioner, udvalgt af designerens mange fans gennem en online-afstemning.

Nu fortsætter Alexander Wang fejringen i samarbejde med 38 af sine superstjernevenner og denne gang i den gode sags tjeneste.

LÆS OGSÅ: GALLERI: Du gætter aldrig, hvad den seneste hår-trend i Kina går ud på

LÆS OGSÅ: Oldschool er cool: Stilet ‘hipster-morfar’ tager nettet med storm

Alexander Wang har nemlig designet en t-shirt og hættetrøje i samarbejde med nonprofitorganisationen DoSomething.org, der har til formål at motivere unge og støtte deres sociale udvikling. I den ledsagende kampagne medvirker en række af tidens største navne, herunder Kate Moss, Cara Delevingne, Kanye West, Lykke Li, The Weeknd, A$AP Rocky og Kim Kardashian.

LÆS OGSÅ: 'Kun Citybois kan gøre skør hårtrend populær i Danmark'

LÆS OGSÅ: Dansk mode hitter hos inderne og russerne

Den anerkendte fotograf Steven Klein har skudt en portrætserie af de medvirkende, der alle er personer, som Wang selv beundrer, og som samtidig har en indflydelse på unge gennem deres arbejde. T-shirten står til 330 kroner, mens hættetrøjen kan købes for 500 kroner på Alexanderwang.com, og 50 procent af salgsprisen går til DoSomething.org.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress