Af - 10/11-15 10:58; Opdateret: 10/11-15 11:14

Grineflip: En kop kaffe til over 400.000 kroner!?Grineflip: En kop kaffe til over 400.000 kroner!?

Runa Espersen fik sig et godt grin, da hun var lige ved at betale en halv million kroner for en standard kop kaffe på en café i Randers.

storybild

Sådan ser den 'falske' bon ud - hvor kunden ved navn Runa Espersen skulle betale over 400.000 kroner for en kop kaffe. (Billede: Privatfoto)

Så skal jeg be' om 400.105 kroner.

Runa Espersen var bogstaveligt talt ved at få kaffen galt i halsen, da hun skulle betale for en kop kaffe hos Jørgensens Cafe i Randers, som ellers stod til at koste 20 kroner.

LÆS OGSÅ: Unge tjekker sjældnest lønsedlen

- Jeg ved ikke, hvad medarbejderen lavede med prisen, men han fik i hvert fald slået den der kassebon ind, og han kunne godt se fejlen med det samme, griner Runa Dorph-Petersen Espersen, der til daglig er formand for DH Norddjurs, og som var taget ud for at hygge sig med otte veninder.

Den ansatte var indehaveren – eller som Runa beskriver det – 'chefen, the man himself'.

- Ja, nu kan jeg huske det. Det er hvad der sker: Hvis det er gået lidt for stærkt, så kan det hurtigt blive et kæmpe beløb. Jeg fjernede bare beløbet fra kasseapparatet efterfølgende, forklarer Jørgen Nielsen, indehaver af Jørgensens Cafe, til metroxpress.

LÆS OGSÅ: 18 pinlige photoshop-fejl – kan du spotte dem?

De opdagede begge slåfejlen med det samme.

Jørgen sagde til mig med et glimt i øjet: 'Hovsa, nu får vi en god omsætning'. Jeg kiggede på bonen, og så skreg jeg bare af grin. Så dyr en kaffe vil jeg sgu ikke betale for. Det var jo skideskægt, fortæller Runa Espersen om den morsomme oplevelse
.

Er du interesseret i nyheder fra Aarhus, så like MX AARHUS her.

Hun nåede heldigvis ikke at overføre beløbet – og hele den pudsige situation blev taget med ophøjet ro – her var ingen panik at spore.

LÆS OGSÅ: Alina opdagede forkert indbetaling til pension

- Det var et stort grineflip, og alle hendes veninder lavede fis med det, siger Jørgen Nielsen, og tilføjer.

- Det er dejligt at have sådan nogle overbærende kunder, flere af dem er stamgæster. Hun (Runa, red.) endte med at booke en julefrokost. Så helt skidt har betjeningen jo ikke været, griner han i telefonen, og det bekræfter den 'uheldige' kunde:

LÆS OGSÅ: Der er fejl i vores løn næsten hver måned

- Vi skal derind og holde julefrokost, fordi de har masser af humor og jokes, pointerer Runa, som altså havde masser af overskud til at grine af Jørgens fejl.

Runa Espersen delte den falske bon på Facebook efter besøget, og det opslag har fået knap 300 likes på Facebook – og giver fortsat anledning til, at andre også kan trække på smilebåndet.

LÆS OGSÅ: GUIDE: Sådan undgår du at blive snydt i løn

LÆS OGSÅ: UPS - B&O afslører ved et uheld ny højtaler til svimlende pris

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress