Af - 25/02-16 10:07

Oddset sætter millioner på spil i ny AGF-drilsk reklameOddset sætter millioner på spil i ny AGF-drilsk reklame

Odds 10.000 på at AGF kommer i Champions League. Lyder det som noget du skal spille på?

Skal du oddse på den her?

Har du også spottet denne drilske oddset-plakat i Aarhus? I løbet af den seneste uge har 4-5 plakater med ordlyden "AGF kommer i Champions League. Odds: 10.000" fundet vej til de aarhusianske gader.
Plakaterne kommer i forbindelse med, at Superligaen skydes igang i weekenden.

Og selv om plakaterne er ment som en drilsk reference, så er de dødseriøse.

- Vi annoncerer aldrig med odds, der ikke er gældende. Så selvfølgelig kan man oddse på, at AGF kommer i Champions League også, siger marketingchef i Oddset Søren Nielsen.

LÆS OGSÅ: Nordstrand bliver matchvinder i australsk startdebut

Om det kan anbefales, vil Søren Nielsen ikke afgøre, men han ser ingen grund til ikke at prøve.

- Det er jo sandsynlighedsregning, der ligger til grund for oddset, og der skal ske noget meget voldsomt og uventet, hvis det skal lykkes for AGF at komme i Champions League. Men det er så små beløb, folk sætter her, så det sker der nok ikke så meget ved, siger han.

LÆS OGSÅ: Guld-Glen sætter skik på galehuset AGF: - Vi skal vinde, før vi kan få luksus

Og regner man lidt på sagerne, så kan det hurtigt blive en meget dyr affære for Oddset. Hvis altså AGF rent faktisk ender i Champions League. Også selv om der ikke er ret mange, der har sat penge på det.

- Indtil videre ser det ud til at vi ville tabe 4-5 millioner, hvis det skulle lykkes for AGF. Og kommer der et friskt odds på 500kr, så ryger vi jo op omkring de 10 millioner lynhurtigt. Så det kan jo godt gå hen og blive rigtig dyrt, siger Søren Nielsen.

Udover odds 10.000 så har oddset også sat odds 2000 på, at AGF vinder DM. Det er dog alligevel ikke noget, der giver marketingchefen kolde fødder - og hvis AGF ikke når i Champions League, så går de satsede penge lige ned i lommen på Oddset.

LÆS OGSÅ: Nedtur for bundhold: Taberdømt i kamp mod AGF

Og selv om tonen i plakaterne er lidt drilsk, så er AGF ifølge Oddsets marketingchef med på joken.

- Vi har en god dialog med AGF, så de er ikke fortørnede over plakaterne. De kan godt se det sjove i den, forsikrer han.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress