Af - 10/06-15 15:38; Opdateret: 10/06-15 15:56

Scor gratis lækkerier med Danmarks mest populære app lige nuScor gratis lækkerier med Danmarks mest populære app lige nu

Et helt enkelt spil har gjort denne app til den mest hentede i Danmark lige nu.

Bildstrecke im Grossformat »

Klik videre for at se et eksempel på et spil i appen.

Vi er et folkefærd, der skaber trafikkaos, fordi der er gratis pølser i Bauhaus. Nogle camperer udenfor for at score et års forbrug af Dunkin' Donuts.

Og så er der alle os, der har installeret McDonald's appen, hvor det er muligt at vinde en drikkevare.

Kædens app indeholder et rørende enkelt spil under navnet 'SommerChancen', hvor det handler om at finde tre McDonald's-varer bag ni balloner.

Finder du tre ens, kan du henten præmien i nærmeste McD. Og det er der mange, der har fået øjnene op for. I øjeblikket indtager appen førstepladsen i App Store - og ligger i top fem i Google Play.

- Det er en eksisterende app, hvori vi har lanceret spillet SommerChancen, der gør den så populær lige nu, fortæller kommunikationsdirektør hos McDonald's Danmark, Stine Green Paulsen.

- Der er 150.000 præmier på højkant i SommerChancen, hvor man som vinder har tre dage til at indløse sin præmie. Og gør man ikke det, ryger præmien tilbage i puljen igen, siger hun.

Der er 270.000, der har downloadet appen herhjemme, siden den blev lanceret for to år siden. Kigger man efter brugeranmeldelser i App Store, er der en del klager over tekniske problemer.

- Vi prøvede konceptet sidste år, hvor det var populært. Men det er så endnu større i år.

- Der er desværre en del, der har givet appen en dårlig rating i App Store, fordi der simpelthen er for mange, der har prøvet at logge ind. For interessen har oversteget vores forventninger, siger Stine Green Paulsen.

Der er mulighed for at logge ind med sin Facebook-profil i appen. Men McDonald's har ikke et mål om at bruge den data, man afgiver om sig selv.

- Målsætningen er at engagere folk i appen, ikke at få data fra folk, der benytter sig af Facebook-login i appen. Vi bruger ikke den data aktivt, understreger, Stine Green Paulsen.

Følelsen af at vinde. YES.

LÆS OGSÅ: DSB lader passagerer surfe gratis i hele landet

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress