Af - 25/02-16 20:42

Denne ting bruger langt flere kvinder end mænd under træningDenne ting bruger langt flere kvinder end mænd under træning

83 procent bruger deres mobil, mens de træner, men størstedelen er kvinder. Hunkønnet bruger blandt andet smartphonen til at tage billeder under træningen.

Bildstrecke im Grossformat »
Gode resultater på kort tid opnås bedst ved at træne konsekvent, så første udfordring handler om at ignorere de sidespring eller undskyldninger, som din hjerne finder på. En træningsøvelse kan sagtens fungerer, selvom du ikke ved alt om kroppens fysiologi. Som begynder er det vigtigt at fokusere på at udføre øvelserne korrekt, fordi de vil virke – uanset hvor meget bagvedliggende viden du har. Du kan altid Google det senere. Tålmodighed er en dyd, men nybegyndere savner ofte netop dette og vil gerne hurtigt overstå de mest basale øvelser. Før man kan målrette træningen mod én bestemt muskelgruppe, så er det vigtigt at fokusere på den generelle kropsmasse. Hvis du træner tre gange om ugen, så skal du ikke sammenligne dig selv med eliteudøvere eller andre fitness-entusiaster, hvis liv omhandler træning. Sænk din forventninger en smule og prøv at se bedre ud end den næste person på gaden – frem for at konkurrere med de bedste. Dine madvaner kan være med til at forhindre det, som du gerne vil opnå. Det er nemt at skyde skylden på dine gener, træningsprogrammet eller andet, hvis ikke du opnår de forventede resultater. Vær ærlig med dig selv og find en måde at hold portionsstørrelserne nede. Du kan ikke træne en bestemt øvelse for at fjerne fedt fra et specifikt sted på kroppen, da alle kroppe lagrer fedt forskelligt. Vi har alle et sted, hvor fedtet især ophober sig, og derfor handler det om at tabe nogle få kilo mere. Motion brænder måske ikke helt så mange kalorier, som du tror. Mange nybegyndere ved ikke, hvor mange kalorier maden indeholder. Hold dig væk fra chokolade-barer, også selvom du løbetræner regelmæssigt. Det tager tid at skabe seriøse resultater, men de fleste kan opnå rigtig meget ved hård træning i et til to år. Efter to-tre års sammenhængende træning samt gode mad- og søvnvaner, så vil du kunne forbedre dit udseende markant. Det er fint at snyde lidt med diæten en gang i mellem og prioritere tid med venner og familie, hvis du bliver ved og træner smart. Lad vær med at blive revet med af den seneste artikel om magiske fødevarer. Hvis du savner nogen at snakke med, så log på Facebook eller opret en datingprofil, det er billigere end et fitness-abonnement. Tag ikke i træningscentret for at snakke, det forøger dine hvileperioder alt for meget.

Guide: 10 tips, der kan booste din fitness. Klik dig gennem de 10 tips her.

Du sover ved siden af den, du bærer rundt på den hele tiden, og måske udsmykker du den ligefrem med personlige covers og klistermærker.

Smartphonen er for mange danskere uundværlig, og langt de fleste af os kan heller ikke holde nallerne fra den under træningen.

Blandt de 18-34-årige motionister bruger 83 procent deres smartphone, når de træner. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Telia.

Når mobilen er med til træning, er det typisk dens lyd, vi er ude efter. Syv ud af 10 bruger mobilen til at høre musik med, mens vi prustende forsøger at blive et par kilo lettere.

LÆS OGSÅ: Guide: 5 råd til hvordan du møder den rette i fitnesscentret

Undersøgelsen viser samtidig, at det især er kvinderne, der bruger smartphonen under træningen.

Eksempelvis er der flere kvinder, der udnytter mobilens apps til eksempelvis at måle distancer, tid, forbrænding og træningsresultater under træningen.

Der er også flere kvinder, der benytter mobilen til at tage billeder undervejs i træningen. Hunkønnet er samtidig mest villige til at anvende video-apps til at sikre sig, at de udfører øvelserne korrekt.

LÆS OGSÅ: Kunderne raser: 'Grådige' Fitness World hæver prisen med gebyr

Selvom den gængse opfattelse måske er, at det er mændene, der er mest gadget-begejstrede og nysgerrige på ny teknik, så viser resultaterne, at det langt fra er så enkelt. Kvinderne formår faktisk i endnu højere grad end mændene at udnytte de teknologiske muligheder i forhold til træning.
Det siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør hos Telia i en pressemeddelelse.

Han forklarer, at mændene måske afholder sig fra disse apps, fordi mænd typisk har en afvisende holdning til manualer. Dertil vil mænd nok gerne i gang med træningen, uden nødvendigvis at have styr på alle facetter.

LÆS OGSÅ: Er det smart at have Samsung om håndleddet?

LÆS OGSÅ: Stadig flere danskere får skader til fitness

LÆS OGSÅ: Single eller gift? Denne gruppe bliver nemmest overvægtig

LÆS OGSÅ: Spis dette krydderi i tre måneder og tab dig tre gange så meget

LÆS OGSÅ: TV: Har du problemer med at gå i stiletter? Så se med her

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress