Af - 29/04-15 10:14; Opdateret: 29/04-15 13:36

Ny supermarkedskæde indtager Danmark på lørdagNy supermarkedskæde indtager Danmark på lørdag

Superbest og Eurospar vil snart ikke være at finde på dansk jord, da butikkerne bliver erstattet af kæden Meny.

storybild

Kædedirektør i Meny, Jørgen Nielsen, har opgaven med at rulle den helt nye supermarkedskæde ud i Danmark. (Billede: Polfoto)

Meny.

Det er det nye navn, som danskerne fra på lørdag vil kunne se på deres bonner, hvis de vælger at købe deres fødevare i de gamle Superbest og Eurospar-butikker rundt omkring i landet.

Selskabet bag, Dagrofa, åbner dørene til de første af sine 119 butikker, hvis logo er rødt og hvidt, på lørdag, hvilket de glæder sig til.

LÆS OGSÅ: Netto gemmer populær energidrik for unge tyve

- Meny byder på noget helt nyt i Danmark, nemlig et fødevaremarked hvor faglighed og masser af ferskvarer og frisk frugt og grønt sætter nye standarder for dansk dagligvarehandel, lyder det fra Jørgen Nielsen, kædedirektør i Meny, i en pressemeddelelse, der fortsætter:

- I dag efterspørger danskerne nytænkning, inspiration og nye måder at tænke indkøb og måltider på, og med Meny går vi forrest i markedet med et butikskoncept, hvor kærlighed til mad gennemsyrer butikkerne fra a til z.

De 5.500 medarbejdere hos Meny-kæden, der skal have ny uniform, har været igennem en af Dagrofas mest omfattende efteruddannelsesprojekter til dato. De har nemlig været på skolebænken i 31.428 timer, hvilket svarer til 3,6 års uddannelse.

LÆS OGSÅ: Stol ikke altid blindt på supermarkedernes frosne pommes frites

Dermed er de rustet til at tage imod de nye kunder, der vil handle deres dagligvare hos supermarkedskæden.

- Vi mener det, når vi kalder Meny et fødevaremarked. Det fortæller om vores ambitioner, og hvad kunderne kan forvente. Vi er til for alle, der holder af mad og som ønsker inspiration og et stort udvalg af de varer, der skal til for at spise godt og varieret.

- Meny vil være først med det nye og iscenesætte nye måder at tænke måltider, smagsprøver og oplevelser. Hertil kommer et bredt udvalg af 1.000 dagligvarer, som vi altid sælger til stærke markedspriser, siger Jørgen Nielsen i pressemeddelelsen.

Det er en 100 procent dansk kæde, som dog låner sit navn fra Meny, der findes i Norge.

LÆS OGSÅ: Så er den her: Populær kagekæde er åbnet i Danmark

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress