Af - 28/04-15 21:56

Tysk medie gør grin med Ekstra Bladet: Kan du spotte fejlen?Tysk medie gør grin med Ekstra Bladet: Kan du spotte fejlen?

En stavefejl i den danske avis har fået smilet frem syd for grænsen.

storybild

Kan du spotte fejlen?

'I kontorerne for det danske avis Ekstra Bladet på Rådhuspladsen sad der i dag med sikkerhed en journalist med røde ører.'

Sådan lyder indledningen på den artikel fra den tyske avis Bild, hvor de gør opmærksom på, at der har sneget sig en lille, men væsentlig fejl ind i tabloidavisens dækning af den tyske kanslers besøg i Danmark.

LÆS OGSÅ: Heunicke jubler over Merkel-støtte til Femern

De fleste ved formentlig godt, at kansleren hos vores tyske broderfolk for tiden hedder Angela Merkel. Men hos Ekstra Bladet er man konsekvent kommet til at skrive efternavnet på følgende måde; Mergel.

K'et er simpelthen blevet byttet ud med et G – i alt bliver det til ni gange 'Mergel' i løbet af hovedartiklen.

Og hvor det i Danmark ofte er noget, som vi bare trækker på smilebåndet og glemmer, så er det i Tyskland, hvor ordsproget 'ordnung muss sein' ikke er noget, man spøger med, ikke gået ubemærket hen.

LÆS OGSÅ: Eksperter: Merkels besøg er guld værd for Thorning

Selvom det ikke blevet fanget af nogen på bladet, inden det kom i trykken og sendt på gaden i dag, så har Ekstra Bladet formået at få rettet fejlen på deres hjemmeside, hvor Merkel står korrekt.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress