Af - 30/05-16 10:51

Bliv bikiniklar på fire uger med disse to øvelserBliv bikiniklar på fire uger med disse to øvelser

Mavebøjninger er ikke en af dem.

Bildstrecke im Grossformat »

Følg træningsekspert Birgitte Nymanns fem dages program, som kan hjælpe dig på vej til en smækker bikinikrop.

Har du endnu ikke fået opbygget den lækre trænede sommerkrop, som du har gået og drømt om, så fortvivl ikke.

Der er nemlig ikke for sent at erhverve dig en smuk og stærk bikinikrop inden sommer, hvis du bare går i gang nu.

LÆS OGSÅ: Plus-size model censureret på Facebook

Det kræver dog, at du bider tænderne sammen og går all-in, lyder det fra træningsekspert, foredragsholder og forfatter Birgitte Nymann, der er uddannet i idræt og har arbejdet med formidling af kost, træning og livsstil siden 1993.

- Skal du opnå hurtige resultater, må du gå i gang med det sammen og være vedholdende. Så vil du kunne se resultater af den svedige indsats i løbet af fire til seks uger, siger hun til Søndagsavisen.

LÆS OGSÅ: Wow! Britney Spears imponerer i badedragt med dyb udskæring

Træningseksperten Birgitte Nymann giver dig to øvelser, som du skal lave i løbet af de fire til seks uger, dog med indlagte hviledage. De to øvelser består af armstrækkere og benøvelser. Det skriver Søndagsavisen.

Se Birgitte Nymann ugentlige træningsprogram i billedegalleriet øverst.

Sådan gør du:

Armstrækkere – Stil dig på alle fire. Sug maven ind mod din rygsøjle, på den måde sikrer du at mavemusklerne støtter rygsøjlen. Derefter placerer du armene bredt uden for skulderbredde afstand, og holder dit hoved i naturlig forlængelse af din rygsøjle. Sørg for at din kropsvæg er fremme på armene og ikke på benene.

Så bøjer du ned i armene til din næse rører gulvet og stærk armene igen. Det er igen vigtigt, at du husker at holde kropsvægten på dine arme. Er øvelsen for hård, kan du eventuelt sætte din knæ på en sammenrullet måtte eller håndklæde og lave øvelsen derfra.

Benbøjninger – Stil dig med bredt mellemrum mellem dine ben og med dine fødder pegene skråt ud til siden. Husk at stå med en god kropsholdning og spænd en smule i din mave. Bøj så ned i knæene til du når gulvet med dine fingerspidser.

Tjek, at dine knæ peger i samme retning som dine fødder, så du ikke vrider i knæene, og stræk så benene til udgangsstillingen igen.

LÆS OGSÅ: Hver tredje ung bryder sig ikke om at vise deres krop til andre

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress