Af - 21/06-16 11:38

VIDEO: Peter Falktoft og Esben Bjerre smider tøjet i ny kampagneVIDEO: Peter Falktoft og Esben Bjerre smider tøjet i ny kampagne

Det umage makkerpar Peter Falktoft og Esben Bjerre er taget ned til sydens sol i forsøget på at få danskerne til at beskytte sig bedre mod solen.

Der er skruet op for humoren - og seriøsiteten - i Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens nyeste solkampagne, der skal få de unge til at tage tøj og solhat på, når solen er stærkest mellem klokken 12 og 15.

- Vi har forsøgt at lave en kampagne, der rammer de unge og som sætter fokus på, at en af de måder man også kan beskytte sig på, er ved at bruge solbeskyttende tøj, siger Peter Dalum, der er projektchef for Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne.

LÆS OGSÅ: GALLERI: Her er sommerens DUMMESTE solskoldninger

I seks afsnit følger man makkerparret Peter Falktoft og Esben Bjerre, der er sendt på en mission med det formål at få danskerne til at vise mindre hud i solen.

Missionen fører de to drenge til en nudistlejr i Spanien, hvor de skal overtale de nøgne feriegæster om vigtigheden i at solbeskytte sig. For hvis nudisterne kan gøre det, så kan alle vel?

For at få kommunikeret budskabet ud må de to værter selv smide tøjet, som de efter megen skepsis, får taget sig mod til at gøre.

Du kan se Falktoft og Bjerre smide tøjet i traileren øverst.

Foto: Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne.

- Vi ved, de er gode til at kommunikere til de unge, og så synes vi den kreative idé med, at vi sender dem på misson, er rigtig sjov, siger projektchefen om valget af kampagnens to frontfigurer.

Se alle afsnit i forbindelse med solkampagnen her.

LÆS OGSÅ: Smører du dig ordentlig ind? Seks vigtige steder vi glemmer solcremen

Jeg hader kræft i så suveræn en grad, at det er svært at sætte ord på. Så jeg håber mit bidrag kan være med til at knække kurven og nedbringe dødelighed af hud -og modermærkekræft, fortæller Peter Falktoft på Kræftens Bekæmpelses hjemmeside.

Foto: Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne.

Peter Dalum tror ikke, at den humoristiske tilgang Peter Falktoft og Esben Bjerre har i kampagnen, betyder, at de unge kun vil se videoerne som underholdning uden at tage budskabet til sig.

- Jeg synes, ikke kun det er sjovt for at være sjovt. Jeg synes faktisk også, der er en troværdighed i den måde, de gør det på. Derfor har vi bevidst valgt ikke at være politisk korrekte og redigere i alle deres små kommentarer - det tror jeg giver deres kommunikation en form for autenticitet, der gør, at det virker troværdigt.

LÆS OGSÅ: Derfor skal du passe på med at bruge spray-solcreme

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress