29/09-15 11:17

DSB skal betale halv million til pr-bureauDSB skal betale halv million til pr-bureau

Waterfront Communication skal have 500.000 kroner for arbejde udført for DSB, fastslår Østre Landsret.

DSB er tirsdag dømt til at betale en halv million kroner til pr-bureauet Waterfront efter et omdiskuteret samarbejde, som blev afbrudt i utide på grund af omfattende kritik.

Det er resultatet af en retssag i Østre Landsret.

Landsretten har dermed ændret på den afgørelse, som Retten i Glostrup kom med i maj sidste år.

Her blev DSB dømt til at betale cirka halvanden million kroner til Waterfront Communication A/S.

Samarbejdet er blevet stærkt omtalt i offentligheden. Det viste sig nemlig, at DSB betalte Waterfront for at holde en bestemt journalist, Lars Abild, beskæftiget, så han ikke kunne skrive kritisk om selskabet.

Direktøren i Waterfront sendte på et tidspunkt en mail til en daværende underdirektør i DSB med informationer om journalistens helbred.

Waterfront erkendte senere at have overtrådt straffeloven og indvilgede i at betale en bøde.

På et tidspunkt kunne DR Nyheder afsløre, at Waterfront havde udarbejdet profiler om flere folketingsmedlemmer for DSB.

DSB betalte Waterfront for såkaldt samfundsrådgivning.


LÆS OGSÅ: Avis: Regeringen vil spare 300 millioner kroner på DSB

LÆS OGSÅ: DSB om flygtninge-kritik: Vi har udvist flexibilitet

LÆS OGSÅ: Rystede flygtninge-frivillige: DSB smider os ud

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress