Af - 16/01-16 15:12

Du bliver mere sulten end mæt af at spise detteDu bliver mere sulten end mæt af at spise dette

I en ny undersøgelse svarer flere af deltagerne, at de har prøvet at føle sig mere sulten efter at have spist dette.

Bildstrecke im Grossformat »

Danske grøntsager giver dig en god mæthedsfornemmelse, masser af fibre og få kalorier. Her er de bedste.

Du kender det sikkert. Der er flere timer til aftensmad, frokosten er for længst overstået, og du er nu sulten igen. I disse tilfælde har flere en tendens til at gribe ud efter det første og det nemmeste mad for at stille sulten.

Derfor er frugtskålen især udsat. Men næste gang din mave knurrer, og din mund lyster efter noget at sætte tænderne i, så tænk dig grundigt om i forhold til, hvilke frugter du vælger.

LÆS OGSÅ: Spis dette krydderi i tre måneder og tab dig tre gange så meget

Spiser du æbler, appelsiner, klementiner, grape og vindruer, kan du nemlig føle dig næsten mere sulten end før, du spiste dem.

Det skriver de to uddannede læger Kim Bartholdy og Andreas Hof i den nye bog '100 myter - Om sundhed og sygdom'.

LÆS OGSÅ: Bruger du mikrobølgeovn? Dét gør den ved din mad

Samme oplevelse har flere af deltagerene i en ny undersøgelse, som metroxpress har fået lavet af YouGov. Her svarer 37 procent, at de har følt sig mere sulten efter at have spist et æble end før, de satte tænderne i det.

Kim Bartholdy og Andreas Hof skriver, at det skyldes, at frugtsyren påvirker de centre i hjernen, der styrer vores appetit. Æblet i sig selv gør os ikke mere sulten, da det indeholder mange kostfibre.


Pærer og bananer har meget lidt syre. Netop dette forklarer måske, hvorfor mange spiser banener som mellemmåltider, fordi de føler sig mere mætte.
Det skriver Kim Bartholdy og Andreas Hof i deres nye bog.

LÆS OGSÅ: Pink blev kaldt tyk - her er hendes FANTASTISKE svar

LÆS OGSÅ: Vælt dig i fede påskefrokoster og tab dig

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress