Af - 17/02-17 19:38

Købmand blev træt af vrede kunder: Nu har han fået nokKøbmand blev træt af vrede kunder: Nu har han fået nok

En købmand i Esbjerg blev træt af, at hans kunder klagede over parkeringsbøder. Derfor har han nu taget affære.

storybild

- Der er sku da utroligt Super Brugsen Esbjerg. Nu skal man så også til at bidrage med unødvendig tilskud til Jeres så eller i forvejen udemærket indtjening i form af P-bøder når man handler hos Jer!! Undskyld undskyld undskyld min fejl med P-skive. Det er da helt fair at jeg skal straffes med knebel og strøm. Det er jo efterhånden med familiens budget som indsats at man tager på arbejde hver dag sådan som Danmark er begyndt at plukke os for vores hårdt tjente penge. Tror jeg vil opdrage mine børn til at jagte kontanthjælp da man som bekendt ikke kan plukke håret af en skallet mand!!! Kommer aldrig i Jeres butik igen. Sådan skriver Facebook-brugeren Thomas Jacobsen på SuperBrugsen Esbjergs Facebook-side. Han er blot en af mange kunder, der blev utilfredse, da butikken indførte tidsbegrænset parkering - og dermed bøderegn - for kunderne. (Billede: Thomas Jacobsen)

- Tak for at jeg må handle ved jer OG få en bøde på 650 kr på en halvtom parkeringsplads mandag aften.. Jeg vil overveje hvor jeg skal handle fremadrettet, for de 650 kr er nok sjovere at bruge på mig selv i stedet for at aflønne jeres ækle parkeringsforhold.

Sådan lyder en af flere kommentarer, der er blevet lagt op på SuperBrugsen Esbjergs Facebook-side i løbet af de seneste måneder, siden filialen i foråret 2016 indførte tidsbegrænset parkering på parkeringspladserne foran butikken.

LÆS OGSÅ: Nyt trick hitter: Sådan kan du undgå parkeringsbøder

SuperBrugsens moderselskab Coop har siden 2013 haft et samarbejde med p-firmaet OnePark om, at de administrerer alle kædens SuperBrugsen- og Kvickly-butikker landet over - men fremover er Brugsen i Esbjerg en undtagelse. Butikindehaveren vil simpelthen ikke længere byde sine kunder, at de risikerer en bøde, når de kommer og handler.

- Utilfredsheden var blevet så stor, at fokus var røget fra vores kerneforretning, som vi er ellers er glade for og stolte af. I stedet handlede det om parkeringsforhold, siger brugsuddeler Kasper Mondbjerg Bjørklund til TV 2.

LÆS OGSÅ: Robot-advokat vinder tusindvis af sager over P-firmaer

LÆS OGSÅ: 1600 p-bøder på Kim's vej: 'Det er fuldstændig sindssygt'

Han har derfor trukket en sort affaldssæk hen over OneParks skilt med parkeringsreglerne og bedt dem om at holde sig væk fra butikken fremover. Han ser stadig gerne, at kunderne overholder reglen med maks to timers parkering - men der vil ikke komme flere afgifter.

Nej, der synes jeg, vi har lært vores lektie efter den her gang, siger Kasper Mondbjerg Bjørklund til TV 2.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress