Af - 28/09-16 15:43; Opdateret: 30/09-16 12:18

Så mange følger de 10 mest populære danskere på InstagramSå mange følger de 10 mest populære danskere på Instagram

Det kræver i dag over en halv million følgere at mase sig ind i top-10 på listen over de mest populære danskere på Instagram. Vejen til toppen er kvalitetsindhold, siger ekspert.

storybild

Den danske topmodel Nina Agdal er ikke blot populær hos Oscar-vinder Leonardo DiCaprio. Hun er også blandt de mest populære danskere på Instagram. (Billede: scanpix/arkiv)

Den 23-årige, danske topmodel Josephine Skriver, som poserer for verdens allerstørste modehuse som Prada, Chanel, Versace og Victoria’s Secret, er nu Danmarks suverænt mest populære på Instagram med 2,4 millioner følgere. Det skriver Overskrift.dk, som monitorerer sociale medier i Danmark.

LÆS OGSÅ: Nina Agdal poster sit frækkeste nøgenfoto til dato

Josephine Skriver har mere end tredoblet antallet af følgere siden efteråret 2015 og har dermed henvist ur-entusiasten Alexander fra @dailywatch til andenpladsen, der har to milliojner følgere, mens modeuniverset @fashionary indtager tredjepladsen.

Josephine Skriver er ikke den eneste model i top-10.

LÆS OGSÅ: GALLERI: Amerikansk magasin hylder dansk topmodel

Også den danske supermodel Nina Agdal og Mathilde Gøhler er med i det fine selskab, mens Danmarks svar på Justin Bieber, Benjamin Lasnier, indtager femtepladsen med godt og vel en million følgere.

Benjamin Lasnier. Foto: Scanpix

Vejen til toppen af Instagram går ikke gennem tonsvis af posts. Tværtimod er antallet af posts fra top-100 faldet markant, parallelt med at antallet af følgere er steget. I 2015 postede top-100 medlemmerne gennemsnitligt 47 billeder om måneden. I år er tallet faldet med 23 procent til gennemsnitligt 36 billeder om måneden.

LÆS OGSÅ: Dansk teenage-idol overrasker: På scenen med superstjerne

Det er der ifølge Instagram-ekspert Morten Nordstrøm flere forklaringer på.

- For det første har Instagram lanceret 'stories,' som tager noget af trykket fra antallet af opslag. For det andet er der blandt topbrugere et stigende krav til opslagenes kvalitet, hvilket har en indflydelse på hvor ofte man trykker på ‘del’-knappen, siger han til Overskrift.dk og tilføjer, at vejen til succes er kvalitet frem for kvantitet.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress