Af - 01/03-16 06:17; Opdateret: 01/03-16 07:03

Her er kuren som gav almindelige mennesker superkroppe på 30 dageHer er kuren som gav almindelige mennesker superkroppe på 30 dage

Der er en bestemt kur, som kan få helt almindelige mennesker til at ligne undertøjsmodeller.

Bildstrecke im Grossformat »

De er helt almindelige mennesker, som har et helt almindeligt job i et reklamebureau. Men de har gået med til noget, som er knap så 'almindeligt': En hardcore skræddersyet kur på 30 dage.

Det skriver Business Insider.

Mændene endte ud med en fedtprocent helt nede på fem-seks procent, mens kvinder nåede ned på 12-14 procent. Det hele blev realiseret gennem en lav-fedt, høj-protein diæt, samt professionelt guidet, intense træningsrutiner.

Og hvad motivation angår, så lovede de tre prøve-kaniner at stille op til et photo shoot, som skulle være en del af firmaets nye reklamefremstød - uden en trevl på kroppen.

LÆS OGSÅ: Denne ting bruger langt flere kvinder end mænd under træning

Muskelopbygning startede nogle måneder forinden, men det var de sidste 30 dage, hvor kuren for alvor tog fart, og hvor de gik fra de 'almindelige' kroppe til de helt stramme.

- Du har brug for protein for at blive ved med at bygge muskler. Det er lidt mere end et gram protein per pund (453 gram, red.), du vejer, forklarer direktør David Moritz, som også deltog i forsøget.

LÆS OGSÅ: Denne type træning er bedst for hjernen

Maden
På en almindelig dag så kuren således ud, forklarer han:

Første måltid: Havregrød (en halv 'cup'; en 'cup' er 250 milliliter), 125 milliliter mandelmælk, en halv 'cup' blåbær, en skefuld kulhydratfri protein-shake.

Andet måltid: Tre æggehvider og en fjerdedel cup kartofler

Tredje måltid: 90 gram kalkun, lav-kulhydrat wrap med raomaine salat.

Fjerde måltid: 90 gram grillet kylling og en fjerdedel avocado

Femte måltid: 180 gram fisk med 60 gram dampet jasmin-ris og seks asparges

Sjette måltid: 180 gram fedt-fattig oksekød med en fjerdel avocado og 250 gram romainesalat

Alkohol var forbudt og de fleste krydderier var også - ud over hot sauce.

Også sådan var det, hver eneste dag i en hel måned. I starten havde de en kok til at forberede maden, men det blev for dyrt i længden.

Selvom det resulterede i væsentligt færre kalorier, betød den hårde måned ikke, at Moritz gik død i mangel på energi. Det værste var ifølge ham, at maden var det samme så lang tid.

- Du føler dig ikke træt, fordi kroppen får, hvad den har brug for, fortæller direktøren.

LÆS OGSÅ: Guide: 6 råd til at blive røgfri

Kalorierne
Hvis man lægger kalorierne sammen spiste Moritz omkring 1700 kalorier om dagen, langt mere end de omkring 2500 kalorier, han forbrændte gennem dagen. Og ifølge sundhedsanbefalinger, skal en mand af hans størrelse spise allermindst 1600 kalarier. Så han var tæt på det absolutte minimum.

Kvinderne spiste omkring 1300 kalorier efter og forbrændte omkring 2000 gennem træning. For dem er anbefalingen at spise, at de skal spise minimum 1200 kalorier.

- Kuren tvinger dig ud i et mærkbart kalorieunderskud hver dag. Og det tvinger din krop til at forbrænde oplagret fedt.

LÆS OGSÅ: GENIALT: Her er de 14 sjoveste face swaps


LÆS OGSÅ: Vil du også hænge dit brugte tøj her?

LÆS OGSÅ: Tina lever med en sjælden sygdom: Folk tror jeg har været i krig

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress