Af - 24/04-16 21:51

TV: Husker du denne uhyggelige reklame?TV: Husker du denne uhyggelige reklame?

Den er 11 år gammel, og var den første uhyggelige video på YouTube. Men husker du den skrækindjagende reklame, og ved du hvad den gik ud på?

Har du ikke set reklamen før? Så se den inden du læser videre.

'Ghost Car' var en af de første videoer på YouTube, og er i dag en sand klassiker. Reklamen blev uploadet i juli 2005, og skulle promovere det tyske firma K-fees koffeindrikke.

LÆS OGSÅ: Mand tog billede på kirkegård: Han gøs, da han kiggede nærmere på det

Reklamen består af en indledende scene, hvor en bil kører i ro og mag, omgivet af gode toner og ren idyl. Bilen forsvinder i skoven, kameraet panorerer videre og i næste nu springer en psyko-zombie ind foran og skriger som en vanvittig.

via GIPHY

'Så kan du godt skifte bukser og smutte tilbage på arbejde', står der til sidst i reklamen.

LÆS OGSÅ: TV: Mishandlet hund bliver klappet for første gang

'Ghost Car' kom i en serie af lignende reklamer, som alle blev kritiseret for at gøre seeren forskrækket. Skræk-effekten skulle symbolisere effekten fra koffein, men kunderne var ikke begejstrede - de var skrækslagne...

LÆS OGSÅ: Netto hyldes for denne lumre reklame igen, igen og igen

Virksomheden begyndte angiveligt at modtage klager fra seere der fik hjerteanfald, og snart måtte K-fee advare folk med svagt hjerte om at se med. Der gik ikke længe før reklamen var fjernet, og i stedet startede en bølge af ‘trolls’ på nettet.

'Ghost Car' blev en skræmmende YouTube-klassiker med legendestatus.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress