Af - 19/01-16 14:34

Shitstorm-forsikring skal sikre firmaer mod lortesagerShitstorm-forsikring skal sikre firmaer mod lortesager

En uheldig sag kan lynhurtigt blive dyr i kroner og øre, hvis en virksomhed bliver lagt for had på sociale medier ...

storybild

17-årige Mohamad Al Jawerheri var medvirkende til, at Bilka i december blev ramt af en massiv shitstorm. (Billede: Polfoto)

... Spørg bare Bilka, der lærte det på den hårde måde, da de i december fyrede kassemedarbejderen Mohamad Al Jawerheri, efter han på Facebook havde blandet sig i en debat om islam i Danmark.

LÆS OGSÅ: Odense Zoo er ikke afskrækket: Dissekerer ung hanløve

Trofaste kunder svor pludselig, at de ikke ville handle i Bilka, og de dårlige anmeldelser væltede ind på Facebook og Trustpilot.

Den såkaldte shitstorm endte med, at Mohamad fik sit job iegn, men tilbage stod et image af Bilka, som var svækket.

LÆS OGSÅ: H&M i shitstorm på grund af stribet tørklæde

Præcis den type sager kan danske virksomheder nu forsikre sig imod. Det er Topdanmark, der står bag landets første shitstormsforsikring, som sørger for rådgivning, hvis man kommer i modvind på nettet.

- Mindre virksomheder er gode til deres primære aktivitet, men ofte er de ikke særlig hjemmevante på sociale medier, siger Lars Hem Simonsen, erhvervs- og industridirektør i Topdanmark, til TV 2.

LÆS OGSÅ: Bilka-anmelder: - Jeg har modtaget dødstrusler

Flere virksomheder har angiveligt allerede udvist interesse for den nye form for forsikring.

- Vi præsenterede det for medarbejderne i onsdags, og i går, da jeg gik hjem, havde tre større virksomheder vist interesse, og en mindre virksomhed havde købt og betalt forsikringen, siger Lars Simonsen til TV 2.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress