Af - 09/12-15 10:28

'Bitterfissen’ er tilbage med bitter julekalender'Bitterfissen’ er tilbage med bitter julekalender

Den engang så populære blogger er tilbage og leverer en lang række nyrehug til julens overskudsmennesker.

Bildstrecke im Grossformat »

Har marcheret rundt hele dagen med en sivende lugt af wunderbaum fra trusletten. Ja, det er sket igen. Jeg er kommet til at købe parfumerede hygiejnebind. Ærlig talt, hvad fanden skal det til for? Mindst lige så overflødigt at have i tilværelsen som eksempelvis Inger Støjberg. Det kan simpelthen ikke være noget, et rask menneske har opfundet (heller ikke det parfumerede bind).

Det er med vanligt bid, at Jeanett Veronica Hindberg er tilbage med julekalenderen: Trænger til Risalamande - og adventsdiller. Men det er ikke med søde små nisser og Pyrus i baggrunden, at bloggeren, der tidligere gik under navnet ‘Bitterfissen’, er tilbage. Det er for - i dagbogsform - at række en hånd ud til alle julens underskudsramte og andre fuck-ups, som hun formulerer det.

Hun er ganske enkelt træt af alle de uoverskuelige overskudsmennesker, der plastrer Facebook til med overskudsopdateringer.

- Jeg kan bare ikke lade være, jeg har altid noget, der skal ud. Det var også sådan, det startede med ‘Bitterfissen’. Jeg ser tingene fra en lidt anden vinkel end mange andre og for hver mega positiv opdatering på Facebook, har jeg brug for, at der er en stemme for dem, der ikke har købt det skide kalenderlys, eller ikke har nogen pakkekalender til ungerne, siger hun og fortsætter.

- Det er dameblads-typerne, de overskudsramte Duracell-mødre, det er dem, jeg går efter, for jeg kan ikke være med. Julen er ikke en konkurrence, men det virker det som, og det hele handler om likes. Jeg har ikke engang fået et skide kalenderlys endnu, og nu er det fjernet alle steder, siger Jeanett Veronica Hindberg til metroxpress.

LÆS OGSÅ: Tinderslut: Anonym blogger deler saftige sex-beretninger og date-erfaringer

Siden ‘Bitterfissen’ har hun udgivet to bøger i dagbogsform og i eget navn, og det nye initiativ skal ses som en forlængelse af dem. Det hele startede, da hun opdagede den ellers populære ‘I form før jul’-gruppe på Facebook.

- Kom i form til jul, tænkte jeg, det må da være noget med snaps og pebernødder, men det er træning? Der må være noget, de har misforstået. Det er ikke det, december går ud på, pointerer hun.

Foreløbig er der 1.800 danskere, der følger Facebook-julekalenderen. En del færre end ‘Bitterfissen’, men det er ikke noget, hun går så meget op i.

- Jeg tænker aldrig over, hvor meget eller lidt publikum, der er på. Jeg skriver for min egen skyld og håber, at der sidder andre derude og tænker, at de er nederen og triste, så det ikke kun er mig. Om det er fem, ti eller 100.000 betyder ikke noget. Jeg kan bare ikke lade være.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress