Af - 20/04-15 13:33

TV: Hun tager fusen på kunder i slikbutik - se hvorfor herTV: Hun tager fusen på kunder i slikbutik - se hvorfor her

En kreativ kampagne fra Forbrugerrådet Tænk sætter fokus på, at danskerne betaler for flere tv-kanaler, end de rent faktisk får set.

Sommetider skal ting forklares på kreativ vis, før de for alvor går rent ind.

Forbrugerrådet Tænk har tacklet udfordringen med at gøre danskerne opmærksomme på deres kampagne for frit kanalvalg med et videoeksperiment, der foregår i en slikbutik.

For hvordan reagerer folk, når ekspedienten ved kassen lige drysser en ekstra portion slik i deres pose?

Pointen med eksperimentet er, at tre ud af fire danskere oplever, at de betaler for flere tv-kanaler, end de har brug for.

Så hvorfor finder de sig i kanalpakker med tv-kanalder, de ikke ønsker at se - når de ikke ville finde sig i samme situation i en slikbutik?

Forbrugerrådet Tænk samler i øjeblikket underskrifter fra folk, der ønsker at støtte op om frit kanalvalg. Det har over 5.000 indtil videre valgt at gøre. Læs mere her

Ekspedienten sørger lige for ekstra slik, som kunden også skal betale for.

LÆS OGSÅ: De kæmper for frie brystvorter på Facebook

LÆS OGSÅ: TV: Irsk kampagne for homo-rettigheder går lige i hjertet

LÆS OGSÅ: TV: Rørende eksperiment beviser, at børns forhold til deres mødre er helt unikt


Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress