Af - 14/11-16 18:53; Opdateret: 14/11-16 19:22

Burgerkæde beklager lortesag: Er det Danmarks klammeste toilet?Burgerkæde beklager lortesag: Er det Danmarks klammeste toilet?

Burger King erkender mangelfuld rengøring, efter en lort på et toiletbræt fik lov at ligge i over et døgn.

Bildstrecke im Grossformat »

En Burger King-kunde fik sig en ulækker oplevelse, da hun lørdag besøgte kædens restaurant på Rådhuspladsen i København.

En kvinde ved navn Helene opdagede nemlig, at der var en meget uheldig eller meget uhumsk kunde, som havde lagt en lort på toiletbrættet.

Hun lagde efterfølgende en klage på Burger Kings danske Facebook-profil, hvor hun opfordrede dem til at fjerne den og i det hele taget være mere OBS på rengøring.

Et helt døgn senere kunne en anden kunde, Nicholas, så tilføje en kommentar om, at lorten stadig lå på toiletbrættet.

Han havde taget et billede af den som bevismateriale.

LÆS OGSÅ: Fedt, skrald og snavs: Her er Danmarks værste Burger King

Burger King har nu slettet begge opslag og kontaktet kunderne privat på Facebook, fortæller Nicholas til metroxpress.

Burger King skriver i en lang besked til Nicholas blandt andet, at man er 'frygteligt kede' af episoden, og at man nu vil igangsætte en undersøgelse for at finde ud af, hvordan det kunne gå så galt.

'Det tager vi meget alvorligt, og vil gøre alt vi kan for at undgå i fremtiden', lyder det fra Burger Kings kundeservice.

Nicholas bliver desuden tilbudt et gavekort på 100 kroner som et plaster på såret efter den ulækre opdagelse.

Det er han dog ikke sikker på, at han vil tage imod.

- Jeg tror ikke, jeg vil spise der igen, for når toiletterne ser sådan ud, hvor rent er der mon så andre steder, siger han.

LÆS OGSÅ: Fluer og fedtrander: Burger King får stor bøde for ussel hygiejne

Burger King oplyser til metroxpress, at man nu indskærper kravet til rengøring og hygiejne over for medarbejderne.

Vi har modtaget nedenstående svar på mail fra Burger Kings kommunikationsdirektør Ole Erik Samseth:

- Får det nogen konsekvenser fra jeres side over for ejeren af den pågældende restaurant?

- Hos Burger King stiller vi høje krav til krav til vores franchisetagere, som naturligvis forventes at følge vores høje standarder for bl.a. hygiejne på restauranterne.

- Vi kan desværre ikke forhindre, at en gæst efterlader afføring på toiletbrættet, men vi kan sikre os, at dette rengøres så hurtigt som muligt. Vi har vores rengøringsrutiner og gør derudover rent ad-hoc, når vi bliver gjort opmærksomme på et opstået behov. Det beskrevne tilfælde faldt imellem vores rutiner, men blev fjernet i det øjeblik, vi blev gjort opmærksomme på det. Det var beklageligt for gæsterne, som vi efterfølgende har været i kontakt med.

- Derfor har vi på baggrund af hændelsen indskærpet vores krav til rengøring og hygiejne over for franchisetager og medarbejdere, ligesom vi har igangsat en intern undersøgelse for at sikre os, at en lignende situation ikke finder sted igen, og vores gæster fortsat får en god restaurantoplevelse, når de besøger os.

- Hvorfor har I valgt at slette mindst to opslag fra jeres Facebook-side, som drejer sig om omtalte lort?

- Vi har valgt at skjule opslaget i vores Facebook-gruppe - alene af den årsag, at billedet viser upassende indhold. Det betyder ikke, at hændelsen ikke tages alvorligt. Tværtimod. Det er essentielt for os, at vores gæster stoler på os, og derfor gør vi alt, hvad vi kan for, at dette ikke sker igen. ”

Det hører dog med til historien, at den anden kundes klage-opslag, som ikke indeholdt et billede, også er blevet slettet.

Advarsel

Stødende billede. Tryk for at vise.

Nicholas, som har taget dette billede, ønsker at være anonym. Redaktionen kender hans identitet, og har set hans korrespondance med Burger King.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress