Af - 10/05-15 20:01

Her er sandheden bag pinlig Microsoft-reklameHer er sandheden bag pinlig Microsoft-reklame

En reklame-brøler fra Microsoft har skabt undren på Reddit, Twitter og Facebook.

storybild

I den seneste uge har en annonce i den trykte udgave af metroxpress skabt diskussion på de sociale medier. Kunne det virkelig passe, at it-giganten Microsoft havde begået en brøler i klasse A og indrykket en halvfærdig skitse i landets mest læste avis?

Annoncen er blandt andet diskuteret på den danske Reddit-side, ligesom iværksætteren Martin Thorborg har delt den pinlige annonce.

Fuck det er sjovt :-)

Posted by Martin Thorborg on Wednesday, 6 May 2015

Metroxpress har selv set nærmere på sagen og det viser sig, at teksten er skrevet med fuldt overlæg. Det fortæller folk fra Microsoft, der også fik snydt et par enkelte journalister hos metroxpress på vejen.

LÆS OGSÅ: Hold til højre: Her er sandheden om billedet

- Det har været virkelig sjovt at følge. Heldigvis har samtalen været, at enten var det her helt vildt pinligt, og ellers var det helt vildt sejt gjort af Microsoft. Vi har ikke nogle tal for det, men der er i hvert fald mange, der har moret sig over annoncen, og det kan vi kun være tilfredse med, siger Sara Høyer Kragelund, der er Marketing Communications Manager hos Microsoft i Danmark.

Den finurlige annonce er blevet til for at promovere it-gigantens cloud-service, og den lille 'brøler' er en del af en større fortælling om, at man skal sikre sig så godt som muligt overfor hverdagsbrølere, hvor man først kommer til at tænke på at tage back-up, når uheldet er sket.

LÆS OGSÅ: Fotoekspert afslører sandheden om mystisk viralt billede

- I virkeligheden har vi bare gjort det, at vi har skrevet om alle de nye funktioner, som vi gerne villle have, at folk skulle høre om - men bare i en alternativ og sjov tekst. Og forhåbentlig kan folk grine lidt og sige 'Gud, hvor er de uduelige i Microsofts marketingsafdeling,' men så bagefter få tanken; 'eller også er det med vilje,' siger Sara Høyer Kragelund til metroxpress.


- Hvis vi ligesom kunne skabe den der 'gal eller genial'- splittelse hos forbrugerne, så har vi skabt en masse interesse og opmærksomhed, siger Sara Høyer Kragelund til metroxpress.

LÆS OGSÅ: FOTO: Se de danske kendisser som rødhårede

Der går selvfølgelig et par dage før man kan gentage successen, men folkene hos Microsoft er sikre på, at det ikke er sidste gang, at de er gået kreativt til værks.

- Det sætter barren højt, lyder det fra Marketing Communications Manageren hos Microsoft i Danmark.

LÆS OGSÅ: Se billedet, der vækker undren: Kan du gennemskue det?

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress