Af - 14/06-16 23:03

Pudser reklamenævn på is med alkoholPudser reklamenævn på is med alkohol

Spiritusbranchen i Danmark, mener at en vandis med spiritus er rettet mod børn, og beder derfor Alkoholreklamenævnet tjekke markedsføringen

Spiritusbranchen vil bede nævn tjekke reklamer for ny alko-is. Se video i større format i vores videosektion Videoportal

De danske spritforhandlere og producenter bad i går Alkoholreklamenævnet se nærmere på alkoholisen N1ce, der lige er blevet lanceret på det danske marked. N1ce er Mojito og Margarita-cocktail som skub op-is. Branchen vil have nævnet til at undersøge om markedsføringen er rettet mod børn og unge.

“For en vandis er så meget et produkt til børn, som noget kan blive. Derfor bør nævnet se nærmere på om de holder reklamer til voksne eller om de appelerer til børn. Det er også hvordan de præsenterer sig på sociale medier” siger formand Michael Holm, der efterfølgende på mail skriver, at han allerede har skrevet til alkoholreklamenævnet, der er et uafhængigt nævn, der afgør sager om markedsføring af alkohol i Danmark.

Metroxpress fandt i går en fryser med N1ce hos Coops butik på Hovedbanegården, det sælges også på Bakken og på Northside-festivalen.

Forbrugerrådet har s intet problem med, at man sælger is med alkohol:
“Vi er faktisk ikke forargede - så længe producenten sørger for, at de ikke markedsfører det til børn,” siger vicedirektør Vagn Jelsøe.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress