Af - 05/04-16 14:34

Kondomfirma laver genial reklame på TinderKondomfirma laver genial reklame på Tinder

Kønssygdomme er et stigende problem i Australien, som primært skyldes impulsiv og ubeskyttet samleje. Det vil kondomfirmaet HERO ændre på, med en målrettet Tinder-kampagne.

Bildstrecke im Grossformat »

En kløgtig kampagne kæmper i øjeblikket for at skabe øget opmærksomhed på sikker sex og kønssygdomme blandt australske unge, som dyrker meget ubeskyttet sex. Netop denne form for seksuel omgang er kendetegnet ved mange datingapps - og af den årsag kører kampagnen på Tinder. Det skriver Mashable.

Blandt de humoristiske, men alvorlige kampagneprofiler, er der 21-årige Claramydia, som ‘minder dig om smerte og betændelse’, og ‘gerne vil vide om du kan klare at få stukket en 25 centimeter lang vatpind ind i din penis’. Hvis man er til drenge kan man matche med Herpez, som har ‘smittefarlige vabler på sine frække dele’.

LÆS OGSÅ: TV: 10 VIRKELIG desperate scoreforsøg på Tinder

Kampagnen er et samarbejde mellem HERO Condoms og kunstneren Aaron Tyler, som har lavet 10 falske Tinder profiler - fem mandlige og fem kvindelige - skabt efter de mest udbredte kønssygdomme.

Man kan blandt andet møde Aydes, Gonnorheeta og Sydphillis, som modsat mange andre falske profiler, styres af rigtige mennesker.

Profilbillederne er heller ikke ægte. Kunstneren Aaron Tyler samlede selfies fra hele verden, kombinerede deres ansigtsudtryk i Photoshop, og lagde efterfølgende et Instagram-filter på.

LÆS OGSÅ: Ny hjemmeside tjekker om din kæreste er på Tinder bag din ryg

I den indledende kampagne opdagede mange brugere ikke navnets ligheder, og matchede med kønssygdommene, mens andre hurtigt opdagede det skjulte budskab.

I følge HERO kondomer blev der i det løbet af de første to døgn skabt 100 forbindelser, som ledte til underholdende samtaler om at forhindre seksuelt overførte infektioner.

LÆS OGSÅ: Adam fik stjålet sine billeder til Tinder: 'Det føles klamt'

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress