Af - 30/05-16 15:04

Købmand langer ud efter kunde: INGEN skal svine mine medarbejdere tilKøbmand langer ud efter kunde: INGEN skal svine mine medarbejdere til

Købmanden Rasmus Smed Erlandsen skælder ud på en kunde, efter vedkommende har råbt og skreget af hans 17-årige medarbejder, der sad bag kassen.

Bildstrecke im Grossformat »

Søndag ved middagstid brød en 17-årige Rema 100-ansat grædende sammen efter en kunde havde råbt og skreget af hende på grund af en misforståelse ved kassen.

Episoden, der efterlod den unge pige opløst i tårer, fik hendes chef, Rasmus Smed Erlandsen, til at skrive et Facebookopslag, hvor han langer ud efter kunden og fortæller, at det ikke er i orden at behandle hans ansatte så groft.

- Den opførsel er på ingen måde noget, man skal finde sig i. Når det her sker, så bliver jeg rigtig vred og ked af, at det ikke var mig selv, der sad oppe ved kassen, for jeg ville gerne have taget den selv med kunden, fortæller den selvstændige købmand hos Rema 100 på Milnersvej i Hillerød, Rasmus Smed Erlandsen til metroxpress.

Du kan læse Rasmus Smed Erlandsens opslag på Facebook i artiklen herunder.

LÆS OGSÅ: Video af Rema-chef deles igen og igen: - Folk er ellevilde

Købmanden fortæller, at det heldigvis er sjældent, at de oplever sure kunder i butikken, men mener alligevel ikke, det er en hændelse, der skal gå ubemærket hen.

- Jeg håber på at nå ud til den her kunde, men også andre, med budskabet om, at man skal tænke sig om, før man begynder at svine nogen til, siger Rasmus Smed Erlandsen om tanken bag sit Facebookopslag, der i skrivende stund er blevet delt over 10.000 gange.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Ét af disse to supermarkeder står til at miste livet

I opslaget skriver Rasmus Smed Erlandsen direkte ud til den sure kunde:

Jeg ved ikke, hvad der har udløst så stort et raserianfald, at en ung piges dag på arbejdet skulle ødelægges. Jeg er sådan set også flintrende ligeglad. Du skal bare vide, at den opførsel tolereres på ingen måde i min butik! Der er INGEN der skal svine medarbejdere til så de bryder grædende sammen - UANSET HVAD - sådan opfører man sig bare ikke.

LÆS OGSÅ: Discount-krig: Kiwi lukker 11 butikker landet over

Om det var Facebookopslaget eller den dårlige samvittighed, der fik kunden til at fortryde sin handling, er ikke til at vide. Men dagen efter kom kunden ned i butikken og har nu undskyldt sin adfærd overfor den unge ekspedient.

- Kunden var meget ked af sin opførsel. Og meget chokeret over sig selv, fortæller Rasmus Smed Erlandsen.

Se købmandens Facbookopslag herunder:

LÆS OGSÅ: Rema 1000 vil åbne 130 nye butikker i Danmark

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress