Af - 02/06-16 20:18

TV: De tager en DNA-test- resultatet får tårerne fremTV: De tager en DNA-test- resultatet får tårerne frem

En reklame for rejseportalen Momondo hylder mangfoldighed.

Ved du egentlig, hvor du er fra? Sådan rigtigt? I et eksperiment er 67 mennesker fra forskellige lande blevet DNA-testet. Videoen er skabt for rejseportalen Momondo, der vil hylde verdens mangfoldighed:

"Hos Momondo tror vi på, at alle burde være i stand til at rejse ud i verden, møde andre mennesker og opleve andre kulturer og religioner. Rejser åbner vores sind, når vi oplever noget anderledes, ser vi anderledes på tingene."

Sådan lyder det i teksten til videoen.

I videoen øverst ses en række mennesker blive interviewet omkring deres nationalitet. Herefter spytter de i et reagensglas for at blive DNA-testet.

Da det bliver tid til at læse resultaterne et par uger senere, reagerer flere af deltagerne ved at bryde ud i tårer.

Der venter dem nemlig store overraskelser omkring deres afstamning. For er vi i virkeligheden mere forbundne med hinanden, end vi lige går og tror?

Momondo har nu sat gang i en konkurrence og vinde en DNA-test. Herefter kan man så vinde en rejse til alle de lande, man stammer fra. Læs mere her.

Videoen er skudt på spillestedet Vega i København og er produceret og instrueret af Jeppe Rønde.

Flere af deltagernes historier udforskes i solo-videoer. Her franske Aurelie, som udbryder "Oh my God. Wow. Shit", da hun åbner sine DNA-resultater. Hun er nemlig en helt anden, end hun egentlig troede rent genetisk.

Her Jay, som troede, at han var ren englænder. Men selvfølgelig får sig en DNA-surprise.


LÆS OGSÅ: Dansk supermarked tager selvscanning til nyt niveau i rørende video

LÆS OGSÅ: Firmaet bag racistisk vaskemiddel-reklame siger undskyld

LÆS OGSÅ: Netto hyldes for denne lumre reklame igen, igen og igen

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress