Af - 23/04-15 19:27

TV: Blindtest af cola: Kan danskerne overhovedet smage  forskel?TV: Blindtest af cola: Kan danskerne overhovedet smage forskel?

I dag er det præcis 30 år siden, at Coca-Cola lavede det, der i dag er kendt som 'verdens største marketingsbommert'.

Kan folk smage forskel på Coca Cola og en cola af hvilket som helst andet mærke? Se video i større format i vores videosektion Videoportal

Vi kender alle Coca-Cola's lindrende evner, hvad enten det gælder tømmermænd, mavepine - eller tilkalkede toiletter.

Men vidste du, at Coca-Cola i en kort periode pludselig smagte helt anderledes?

LÆS OGSÅ: Coca-Cola betaler erstatning til 1.293 kvinder

LÆS OGSÅ: Nu skal Superligaen hedde....

23. april 1985 relancerede Coca-Cola den brune drik under navnet 'Coke'. Opskriften var en anden (den primære forskel var, at én sukkertype blev skiftet ud med en anden, red.) og selvom undersøgelser viste, at flere faktisk bedre kunne lide den nye cola, blev koncernen alligevel straffet: De havde glemt at tage højde for den nostalgi, der fulgte med den oprindelige sodavand fra 1886.

Bare tre måneder senere måtte Coca-Cola derfor sende den originale drik tilbage på markedet - nu med efternavnet 'Classic'.

Læs mere om miseren på Coca-Cola's egen hjemmeside.

LÆS OGSÅ: Vred kunde: Der er en edderkop i min cola

LÆS OGSÅ: Er det her gaven til personen, der har alt?

Tilbage er spørgsmålet om folk i 2015 overhovedet kan smage forskel på Coca-Cola og en cola af andet mærke?

Det har vi været på gaden for at finde ud af.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress