Af - 18/05-15 11:04

Randers vil kendes for andet end MokaiRanders vil kendes for andet end Mokai

Med en forventning om 100.000 indbyggere indenfor en årerække vil Randers nu selv gøre op med byens omdømme som bl.a. en Mokai-højborg.

Bildstrecke im Grossformat »

Det er blandt andet kække billeder som disse, de er trætte af i Randers.

Randers er en drillet by. På Facebooksider som “Randers Memes” florerer det med billeder, hvor der bliver sat lighedstegn mellem den østjyske by og blandt andet Mokai, grimme kondisko, tunede scootere og bøller. Samtidig har Randers Kommune en ambition om, at den skal have 100.000 indbyggere i 2021. Derfor vil de nu ændre sit omdømme.

- Vi kan ikke umiddelbart se på de hardcore tal, at det betyder noget, men det er klart, at vi kigger på det og holder øje med det. For os svarer det her med Mokai og tunede scootere lidt til Molbohistorier. Vi griner af det, men det er klart, at sammenligningerne ikke holder, siger Karen Radmer, kommunikationschef i Randers Kommune.

Randers har de senere år haft nogle virksomhedslukninger og fraflytninger, derfor lancerer kommunen tirsdag en brandingproces for at finde frem til deres nye identitet, så byen kan vokse.

Er du interesseret i nyheder fra Aarhus, så like MX AARHUS her.

- Hvad er det vi kan, os der bor her? Den kommende tids drøftelser er en enestående mulighed for at udnytte vores potentiale bedre, siger Claus Omann Jensen, borgmester i Randers.

LÆS OGSÅ: TV: Genialt! Dreng tager brødrister med til 9. klasses afgangseksamen!

Nikolaj Stagis er ekspert i branding af byer og kommuner. Han tror, at Randers kan ændre sit omdømme.

- Jeg tror, det kan lade sig gøre, men mange kommuner undervurderer, at der skal tænkes mange år frem og bruges penge, når man skal ændre noget negativt til noget positivt, siger han.

LÆS OGSÅ: TEST DIG SELV: Hvor meget er du fra Randers?

​​​

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress