Af - 19/05-15 10:10

Agenter skal dokumentere DSB-problemerAgenter skal dokumentere DSB-problemer

Forbrugerrådet vil indsamle førstehåndsviden om de rejsendes hverdagsproblemer

storybild

Polfoto/Privatfoto

Mangelfuld trafikinformation, forsinkelser eller fyldte tog.

Rejsende med den offentlige trafik løber ofte ind i problemer, som nemt går ubemærket hen for andre end passagererne. Det skal være slut nu.

Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk er ved at hverve i alt 200 agenter, der skal holde øje med og dokumentere de rejsendes hverdagsproblemer, når de eksempelvis rejser med DSB.

LÆS OGSÅ: Pendlere raser over denne DSB-video: Sådan ser virkeligheden ikke ud

LÆS OGSÅ: DSB-ændringer koster Mogens 2.000 kroner om året

- Med dokumentationen i hånden går vi til politikerne og trafikselskaberne for at lave konkrete forbedringer for de rejsende, siger afdelingschef hos Passagerpulsen, Mette Boye og fortæller, at der stadig mangler godt 60 frivillige.

Ifølge Mette Boye er tiltaget blevet vel modtaget hos trafikselskaberne, og det er derfor forventningen, at de er lydhør over for de indvendinger, der kommer fra agenterne.

LÆS OGSÅ: Loyale pendlere får ekstraregning trods lavere service

LÆS OGSÅ: Træt af ventetid? Ny app vil lette din togtur

- Ved at få agenternes indtryk og oplevelser dokumenteret står vi stærkere i vores arbejde og i vores forsøg på at påvirke den kollektive trafik i en mere passagervenlig retning. Så ja, det nytter, siger Mette Boye.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress