Af - 12/07-16 21:16

Dette skilt foran en kaffebar vækker opsigtDette skilt foran en kaffebar vækker opsigt

En lokal kaffebar kommer med et budskab til deres kaffetørstige kunder.

storybild

Siger du 'hej' til baristaen, når du bestiller din kaffe? (Arkivfoto) (Billede: Jens Nørgaard Larsen)

Du står i kø på kaffebaren og venter utålmodigt på, at det bliver din tur, og når du skal bestille, får du hverken fremstammet et 'hej' eller 'tak'.

Genkender du dette scenarie?

Nogle gange glemmer vi høfligheden og de gode manerer i vores travle hverdag på trods af, at et simpelt 'hej' eller 'tak', er det eneste, der skal til.

LÆS OGSÅ: Rasende kunde fik ekspedient til at bryde sammen - så tog chefen affære

Derfor kan det være godt med en lille påmindelse om, hvordan man bør opføre sig over for de ansatte.

Det var i hvert fald hvad en lokal kaffebar ønskede at påpege over for sine kunder, ved at sætte et opsigtsvækkende skilt op ude foran butikken.

Se skiltet nederst i artiklen

På skiltet forklares der, hvordan bestillingen foregår på kaffebaren. Jo, høfligere du er, når du bestiller, jo billigere bliver din kaffe.

LÆS OGSÅ: Købmand langer ud efter kunde: INGEN skal svine mine medarbejdere til

View post on imgur.com

Billedet af kaffebarens skilt, der er blevet lagt op på netforummet Imgur, er i skrivende stund blevet set mere end 1,7 millioner gange. Og selvom flere brugere flabet spørger, om det så bliver gratis, hvis man snakker længe nok, viser flere af kommentarerne til billedet en begejstring for budskabet.

- Et dejligt input i en verden, hvor gode manerer synes at være vanskelige at opnå, er der blandt andre en, der skriver.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress