Af - 02/10-16 18:38

Flyselskab gav mor forkert barn: Det er ikke min sønFlyselskab gav mor forkert barn: Det er ikke min søn

- Jeg troede, at han var blevet kidnappet.

Bildstrecke im Grossformat »

Det amerikanske flyselskab JetBlue kan nu se frem til et sagsanlæg efter at have byttet rundt på to børn i deres varetægt. De to unge rejsende blev sendt helt forkerte steder hen.

Det skriver New York Daily News.

Andy, en femårig på vej alene hjem til New York fra et familiebesøg i den Dominikanske Republik, blev sat på det forkerte fly, og endte flere hundrede kilometer væk fra sin ventende mor, der stod i Kennedy Airport i New York.

LÆS OGSÅ: Flyselskab: - Vi kan hjælpe dig med at score Brad Pitt

Moren var ved at gå helt i panik, da medarbejderen kom med det forkerte barn, der var i besiddelse af sønnens pas.

- Jeg troede, at han var blevet kidnappet, siger den 38-årige Maribel Martinez til NY Daily News.

Her kan man se femårige Andy, drengen med kasketten, fra afgangen i Santiago i Den Dominikanske Republik, hvor han var fløjet til sammen med moren, der tog hjem til New York en uge før sønnen. De havde betalt ekstra for at en ansat hos flyselskabet kunne følge lille Andy til og fra borde.

Imens var lille Andy dukket op i Boston, hvor lufthavnspolitiet var i færd med at afhøre den lille dokumentløse dreng, der rejste alene. Der gik tre timer før personalet hos JetBlue fik lokaliseret den femårige dreng.

En talsmand fra JetBlue forklarer i en meddelelse onsdag, at to uledsagede børn, der begge skulle rejse fra Santiago Lufthavn, havde steget ombord på de forkerte fly, og havde byttet destinationer, men at de havde været under opsyn hele vejen.

LÆS OGSÅ: TV: Sådan er det at flyve for 140.000 kroner med verdens bedste flyselskab

Da fejlen blev fundet, blev de to jævnaldrende børn sendt til deres rette rejsemål på samme dag.

Efterfølgende har flyselskabet tilbagebetalt billettens pris til familien, samt 2.100 dollars til fremtidige flyveture som plaster på såret.

Moren mener dog, at hun aldrig har fået en undskyldning, samt en forklaring på, hvordan det kunne lade sig gøre, når Andy nu havde et navnearmbånd på.

LÆS OGSÅ: Stewardesse: 7 ting, du aldrig må gøre på et fly

Derfor har familien valgt at hyre stjerneadvokaten Sanford Rubinstein til at give selskabet en økonomisk lærestreg.

- Enhver forældre kan forstå, hvor frygteligt det er for en mor, hvis barn er forsvundet, siger han og forsætter:

LÆS OGSÅ: Mor fødte på flyet - nu får datteren vild gave af flyselskabet

- Det her skulle aldrig være sket, og de ansatte hos JetBlue skulle skamme sig.

En talsmand for flyselskabet forklarer overfor NY Daily News, at man vil gennemgå episoden sammen med den øverste ledelse og de ansatte i Santiago Lufthavn og sørge for, at det ikke sker igen.

LÆS OGSÅ: Flyselskab tilføjer ægte 'tømmermænds-klassiker' til menuen

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress