Af - 13/04-16 14:20

Populær datingside får hug for dette billedePopulær datingside får hug for dette billede

Hvad kan defineres som små skønhedsfejl? Det er det centrale i den debat, som Match.com nye kampagne har skabt.

Bildstrecke im Grossformat »

En rundspørge foretaget af datingsiden EliteSingles, viser, at små detaljer kan være altafgørende for, om ens date bliver hængende. Klik dig gennem galleriet for at se hvilke.

Der er en til os alle.

Det er budskabet i den kampagne, som datingtjenesten Match.com for tiden har hængende på Londons metrostationer.

Et af reklamebillederne viser en rødhåret piges ansigt. Hun har brune øjne og en masse fregner. Under hendes ansigt står der:

"Hvis du ikke kan lide dine uperfektheder, er der en anden, der kan"

Den reklame har nu fået de engelske pendlere til at anklage Match.com for at lukrere på mobning, skriver Independent.
Også på de sociale medier udtrykker mange forargelse over, at Match.com udvælger fysiske forskelle for herefter at kalde dem 'fejl'.

- Tak Match.com. Det er dejligt at vide, at jeg er dækket til at uperfektheder, skriver den fregnede Twitter-bruger, "Fleur Bone":


En anden bruger på Twitter, Charlie Clemmow, vil ikke lade sig overtale af Match.com til at se sine fregner som uperfektheder.

"Kære Match.com. Dette er mine fregner, ikke mine uperfektheder. Uanset om folk kan lide dem eller ej", skriver hun i nedenstående Tweet:


En talsmand fra Match.com udtaler:
- Vi har noteret reaktionerne på vores reklame angående fregner. På grund af reaktionerne taler vi nu med vores samarbejdspartnere om at flytte disse reklamer så snart som muligt.

Match.coms' reklamer i metroen er en del af hjemmesidens serie: #LoveYourImperfections, "elsk dine uperfektheder". Serien indeholder andre reklamer, som er blevet modtaget mere positivt.

Blandt andet medvirker den fiktive person "Mark" i en af reklamerne. Marks uperfekthed er, at han aldrig har sit rejsekort klar, når han skal tjekke sig ind og ud.


På en anden reklame, som også hænger i Londons metro, er det mandens to forskellige øjenfarver, som Match.com definerer som "uperfektheder".

Vi er kede af, hvis dette er blevet fortolket på en anden måde, og vi undskylder for enhver fornærmelse. Det var ikke vores intention.
Det siger talsmanden fra Match.com

LÆS OGSÅ: Dating: Forskere har fundet de største 'dealbreakere' for mænd og kvinder

LÆS OGSÅ: GALLERI: Vil du score? Så skal du have disse jobs

LÆS OGSÅ: Nu er det her! Datingsite for Disney-fans

LÆS OGSÅ: Dating-appen Tinder raser over kritisk artikel: Kommer med glødende forsvar

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress