Af - 09/10-16 08:03

Derfor er IKEA's varehuse bygget som labyrinterDerfor er IKEA's varehuse bygget som labyrinter

Intet er overladt til tilfældighederne i IKEA

Bildstrecke im Grossformat »

De fleste mennesker har prøvet at tage i IKEA for at købe et nyt sofabord, og så kommer man hjem med både lamper, køkkenredskaber og sengetøj oven i hatten.

Se de allermest populære IKEA-varer i galleriet øverst!

Men det er ikke tilfældigt, at man ofte kommer til at købe for meget hos møbelgiganten, der har indbygget sine varehuse som gigantiske labyrinter.

LÆS OGSÅ: Disse 11 møbler er de mest solgte i IKEA gennem tiden

Det fortæller Annika Björnberg , der er shopping experience leader hos IKEA i Sverige.

- Der er absolut en idé om, hvordan det hele er opbygget. Hele oplevelsen er vigtig for kunden, som selv vælger, hvilken vej de ønsker at gå, og hele tiden oplever de ting, siger Annika Björnberg fra IKEA til Nyheter 24.

LÆS OGSÅ: Ikeas nye reklamefilm behandler skilsmisse på den helt rigtige måde

På YouTube kan man se en video, hvor en gruppe computernørder, som står bag kanalen PBS Game, sammeligner IKEA's indretning med baner i et computerspil.

Som du kan høre i videoen går man ikke bare ligeud i IKEA. Møbelgigantens kreative hjerner har nemlig sørget for, at indretningen er fuld af hjørner og sving, der tager dig forbi alle varerne og sørger for, at forbrugsoplevelse ikke ender med at blive kedelig.

LÆS OGSÅ: Politimand var med konen i IKEA - opdagede stort parti hash og heroin

Tidligere var de små genveje mellem de forskellige dele af butikken mindre synlige for kunderne.

- Nu er vi meget klar over, hvor der er genveje. I mine 23 år har vi fået mere viden om kundernes behov. For omkring 10 år siden var genvejene slet ikke tydelige, siger Annika Björnberg tuil Nyheter24 og tilføjer, at IKEA har klare regler for, hvordan et deres varehuse skal se ud – og hvor restauranten skal være.

LÆS OGSÅ: IKEA ændrer prisen på paraplyer, når det regner

Der er dog stadig plads til forbedring.

- En undersøgelse viser, at 76 procent af kunderne er meget positive over for, hvordan varehuset er opbygget og selve oplevelsen. Der var 18 procent, der mente, at det var 'okay', så der er plads til forbedring, siger Annika Björnberg, der afslører, at IKEA pønser på at gøre sådan, at udgangene kommer til at se anderledes ud.

- Det er meget klart planlagt. hvilke sektioner der skal være hvor - og hvor restauranten skal findes, siger Annika Björnberg.

LÆS OGSÅ: Morsom Facebook-efterlysning af mistænkte IKEA-svindlere gav pote

LÆS OGSÅ: Dræbte mor og søn i IKEA: Nu truer de andre fanger ham på livet

LÆS OGSÅ: YouTubere overnattede i IKEA: Sådan ville det gå i Danmark

LÆS OGSÅ: 20 beviser på at det bare er sjovere at handle i IKEA

LÆS OGSÅ: IKEA går nye veje - Klar med ny stor satsning

LÆS OGSÅ: Kanye West vil designe for Ikea: Sangtekst giver muligt spor på samarbejde

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress