Af - 13/04-15 18:11; Opdateret: 13/04-15 18:27

Ekspert: Hillary Clintons første pip på de sociale medier var klodsedeEkspert: Hillary Clintons første pip på de sociale medier var klodsede

Hillary Clinton annoncerede sit kandidatur på de sociale medier. Og de sociale medier reagerede.

storybild

(Billede: Polfoto/AP)

Endelig har Hillary Clinton gjort det officielt. Hun stiller op som præsident.

Det meddelte hun søndag på Twitter. Og Twitter var hurtig glohed. Efter hun havde meldt ud, blev hendes navn nævnt over 7.000 gange i minuttet.

Men en af de første store ting på Twitter var ikke politikken. Nej, det var Hillary Clintons logo. Og det blev ikke ligefrem positivt modtaget.


Logoet bliver særligt af Twitter-brugerne beskyldt for at være for amatøragtig, og mange gætter på, at det simpelthen er lavet i det gode gamle program "Paint".


Flere anklagede også Hillary Clinton for at have stjålet logoet fra Wikileaks. Den hoppede Wikileaks selv med på i en ironisk tone.


Mens andre tog logo-vittighederne op på et helt andet niveau med en mere "sort" humor.


Mange synes, det er helt fantastisk, at USA nu måske kan få sin første kvindelige præsident. Men også det har internettet selvfølgelig et svar på.


Beskeden kom oven i den nye sæson af den populære serie "Game of Thrones", og det blev bemærket af denne bruger.


Samlet set var Hillary Clintons store annoncering på de sociale medier ikke en strategisk genistreg. Tværtimod. Det var klodset, mener Astrid Haug, som er forfatter og ekspert i sociale medier.

- Kigger man på det med faglige briller er jeg ikke imponeret. I betragtning af, at hun har haft flere måneder og år til at få styr på de her ting, så virkede det hele ikke særlig gennemført, siger Astrid Haug, som især hæfter sig ved Hillary Clintons første tweet.


- Der er ingen hashtags. billeder eller video, og linket leder ind til hjemmesiden, som er fin, men set med digitale øjne er det ikke noget, man ikke kunne have lavet for fire år siden, siger Astrid Haug.

- Jeg tænker, at det er et forsøg på at virke ung, cool og moderne, men det virkede lidt klodset, mener hun.

Hillary Clintons kluntede kampagne-entré på de sociale medier vil dog ikke påvirke hendes kampagne, mener Astrid Haug.

- Nej, det skader hende ikke, for hun er en af de mest profilerede politikere i USA, og alle kender hende.


LÆS OGSÅ: VIDEO: Her bekræfter Hillary Clinton at hun stiller op

LÆS OGSÅ: Kan hun vinde? Mormor Clinton er sin egen værste fjende

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress