Af - 10/02-16 09:18

Disse trusser skal du IKKE have på i fitnesscentretDisse trusser skal du IKKE have på i fitnesscentret

Det er ikke ligegyldigt, hvilke trusser du tager på til træning. De forkerte underbukser kan give svamp og urinvejsinfektioner.

Bildstrecke im Grossformat »
. Du kan ikke se på den i spinninglokalet, der sveder mest og konstatere, at han er i bedst form, forklarer Henrik Duer. Det er rigtigt, at vi kan svede mere, jo bedre form vi er i, men det er individuelt, hvor meget sved, vi producerer, og du kan derfor ikke bedømme, om en person er i god eller dårlig form ud fra svedproduktionen. For de fleste vil der ikke være den store forskel på, om du lunter fem kilometer eller går fem kilometer i rask tempo, når man ser på, hvor meget du forbrænder. Men sprinter du fem kilometer, vil du forbrænde mere på grund af ændret nyttevirkning, vindmodstand og så videre, ligesom løb er bedre for dit kredsløb. Har du ekstra kilo på maven, kan du tage alle de mavebøjninger, du vil, det får ikke fedtet til at forsvinde. Når du taber dig på den sunde måde dvs motion og sund kost, er det dine gener, der bestemmer, hvilke depoter som der bliver tæret mest på, og du kan altså ikke træne fedtet væk bestemte steder. I praksis vil de fleste forbrænde flest kalorier med konditionstræning med høj intensitet. Til gengæld kan styrketræning forbedre din forbrænding, når du er i hvile, og det er derfor en fordel, hvis du kombinerer styrke- og konditionstræning. Kosten er selvfølgelig enorm vigtig, når du gerne vil tabe dig, men hvis du gerne vil have det sundeste vægttab og samtidig øge sandsynligheden for at det bliver varigt, skal du kombinere kost og træning. Forskning har vist, at 90 procent af de personer, der har været gennem et vægttab og har haft held til at holde vægten, både havde lavet ændringer i motion og kost. Du kan sagtens træne bestemte muskelgrupper større end andre. Det kommer helt an på, hvor meget du træner. Træner du tre gange om ugen, får du det helt automatisk, så du skal træne rigtigt meget, hvis du har brug for hviledage.

I galleriet herover kan du blive klogere på en række træningsmyter.

Når du stiller dig op på crosstraineren eller løbebåndet i dit lokale fitnesscenter, er det ikke ligegyldigt, hvilke trusser, du har på inde under de stramme fitnessshorts.

Den forkerte trusse kan nemlig udsætte dig for en række uønskede bakterier og infektioner. Det skriver Huffington Post.

Blandt andet skriver avisen, at silke- og blondeundertøj er en dårlig idé, da stoffet kan samle fugt, og det øger sandsynligheden for at få svamp. Derfor skal du i stedet vælge lycra- og bomuldsundertøj, der lader huden ånde.

Men det er ikke kun typen af stof, der er vigtigt. Det er heller ikke ligegyldigt, om du vælger en g-strings eller tangatrusse.

Det fortæller Huffington Post med reference til tidligere udtalelser fra eksperter på området til Elle.com og Women's Health.

- At gå med g-string kan få e-coli-bakterier bagfra til at bevæge sig fremad, mens du bevæger dig, har Dr. Nicole E. Williams fra Gynecology Institute i Chicago tidligere udtalt til Elle.com. Hun forklarer, at det kan øge din risiko for urinvejsinfektion.

LÆS OGSÅ: Så meget må du træne, før det er for meget

Heller ikke de gamle, slidte trusser hører hjemme i træningstasken.

- Hvis dit undertøj er gammelt, trænger elastikken igennem, og det kan potentielt give dig et udslæt, der hedder kontakteksem, fortæller dermatolog Sandra Lee til Women's Health.

Så husk, at alt ikke kun drejer sig om at have den helt rigtige, smarte neonfarvede top, når der skal forbrændes kalorier - det er også det indre, der tæller.

LÆS OGSÅ: 5 klamme grunde: Derfor skal man ALTID huske at skifte trusser

LÆS OGSÅ: TV: Hun stikker dem sine trusser - mændenes reaktioner er skønne

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress