Af - 20/03-15 19:40; Opdateret: 20/03-15 19:54

Hov, hvad mangler på de her billeder?Hov, hvad mangler på de her billeder?

American Apparel har tidligere været i stormvejr for at vise for meget, men nu har piben fået en anden lyd.

Bildstrecke im Grossformat »

Her er tidligere eksempler på reklamer fra American Apparel, der har vakt harme i USA.

Det amerikanske tøjmærke, American Apparel, har tidligere været en omvandrende målskive for amerikanere, der mente, at deres reklamer var over stregen. Noget tyder på, at de har taget kritikken til sig. I hvert fald til en vis grad.

I den forgangne uge er reklamer fra tøjmærket nemlig både blevet dømt til at være for vovede af de amerikanske myndigheder, og i den anden boldgade ser det nu ud til, at de er begyndt at fjerne brystvorter og kønsbehåring på nogle af deres billeder.

Det skriver The Independent.

Onsdag dømte det amerikanske, Advertising Standards Authority (ASA) ude fra American Apparel. Reklamefotoet bestod af en ung pige, der var blevet fotograferet i en kompromitterende positur iført en g-streng, lød begrundelsen fra myndighederne.

LÆS OGSÅ: 'Den perfekte krop' fra Victorias Secret bliver angrebet

Bare to dage efter lader det til, at tøjmærket nu er begyndt at retouchere deres billeder, så modellernes brystvorter ikke kan ses igennem eksempelvis gennemsigtige toppe.

LÆS OGSÅ: Tøjfirma gjorde model markant tyndere: Se før- og efter-billederne

Den nye strategi kommer i kølvandet på, at tøjmærket har fået en ny direktør. Paula Schneider overtog i januar rorpinden fra Dov Charney, der har måttet høre for en del kontroversielle reklamer i sin tid som øverste chef.

Blandt andet fik han røg for trussebilledet, der kan ses her. Der lød også et ramaskrig, da denne t-shirt med en blodig vagina kom på gaden. Eller da mannequin-dukker i et butiksvindue i New York pludselig havde kønsbehåring.

LÆS OGSÅ: Uretoucheret foto af 48-årig supermodel diskuteres heftigt - se det her

American Apparel har gang på gang chokeret omverden med deres 'vi-kører-den-til-grænsen-markedsførings-strategi'.

Men nu skal der angiveligt nye boller på suppen.

- Der behøver ikke at være overdrevent seksuelt. Der er en måde at fortælle vores historie uden at det bliver anstødeligt lød det fra Paula Schneider, da Bloomberg spurgte ind til reklamerne.


LÆS OGSÅ: Fans driller Lindsay Lohan: Kummerligt photoshop-arbejde

LÆS OGSÅ: Disse billeder beviser vi alle kan blive fitnessmodeller

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress