Af - 15/09-16 18:34; Opdateret: 16/09-16 12:16

13-årige Adrian var ved at dø af cheeseburger fra McDonalds13-årige Adrian var ved at dø af cheeseburger fra McDonalds

Selvom personalets fejl kunne slå ham ihjel, forsøgte de at få ham til at acceptere madkuponer som undskylding.

storybild

A McDouble burger is pictured at a McDonald's restaurant in the Fillmore District of San Francisco, California January 30, 2013. McDonald's popular $1 McDouble cheeseburger, which has lured customers to the Golden Arches since 2008, is getting hard to sustain as rising beef prices threaten the company's profit margin. Picture taken January 30, 2013. REUTERS/Robert Galbraith (UNITED STATES - Tags: BUSINESS FOOD) (Billede: Robert Galbraith)

13-årige Adrian Nyström lider af en svær form for mælkeproteinallergi, der gør,at han får allergisk chok, hvis han indtager mælkeprodukter.

Allergisk chok er en livstruende tilstand, som kræver øjeblikkelig behandling., og derfor har den 13-årige dreng altid været helt bevidst om at styre udenom ting, der kan fremkalde reaktionen.

LÆS OGSÅ: Kvinde med downs syndrom hyldes efter 32 års arbejde på McDonald's

I slutningen af juli havde han været på ishockey-skole i den svenske by Skara, men da han skulle på Mcdonalds efter en af træningerne, gik det helt galt for den 13-årige dreng.

Han bestilte to hamburgere, som han vidste, han kunne tåle.

- Personalet i kassen sagde, at det ville tage lidt tid, men at de havde to cheeseburgere klar. Min søn forklarede, at han var allergisk, så han ikke kunne spise dem. Kort efter var der to almindelige hamburgere klar, som han begyndte at spise, mens han var på vej tilbage til ishockey-skolen, siger hans mor, Linda Nyström, til Skaraborgs Läns Tidning.

Men kort efter han havde sat tænderne i den første burger, kunne han mærke, der var noget helt galt. Det begyndte at snurre i halsen.

LÆS OGSÅ: GALLERI: 11 HELT skøre episoder fra McDrive'en

- Da han åbner hamburgeren, kan han se, at de bare har skrabet osten væk og pakket burgeren ind i hamburgerpapir i stedet. Der var stadig osterester på bøffen, siger hun.

Heldigvis var Adrians medicin på skolens sovesal, så han hurtigt kunne få behandling, men oplevelsen endte med at ødelægge resten af tiden på ishockey-skolen, og hans forældre måtte afbryde deres egen ferie for at trøste sønnen.

Efter oplevelsen fik den 13-årige dreng dødsangst, og hans forældre skrev en klage til Mcdonalds, hvor de bad om erstatning for afbrydelsen af ferie og ishockey-skole, men de blev slemt skuffede.

LÆS OGSÅ: 19-årige Robert gik fra McDonalds til millionær

De blev nemlig kun tilbud madkuponer i erstatning.

- Det er vel rimelig klart, at det ikke er aktuelt. Han vil ikke spise dig mere, siger Linda Nyström, til Skaraborgs Läns Tidning.

Mcdonalds har endnu ikke udtalt sig om sagen.


Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress