Af - 14/05-16 08:06

Dansker 'stjæler' succes-hemmelighed og sælger den på flaskeDansker 'stjæler' succes-hemmelighed og sælger den på flaske

Rasmus Smith Bech har i en minidokumentar forsøgt at komme til bunds i, hvorfor Leicester City i år vandt Premier League. Nu er medier, som BBC og Daily Star, interesseret i hans historie.

30-årige Rasmus Smith Bech, som til daglig arbejder som Art Director i London, satte sig for en måneds tid siden for at finde ud af, hvorfor den engelske fodboldklub, Leicester City, helt upåagtet kunne vinde den engelske liga.

Det hele er kogt sammen i en minidokumentar, som du kan se herover. Filmen har allerede, efter at have været ude i blot en dag, skabt international interesse.

LÆS OGSÅ: Leicester-triumf er stadig uvirkelig for Schmeichel



Årsagen til filmen kom af, at Rasmus en dag tænkte, at der måtte være noget helt specielt omkring byen Leicester, som gjorde, at de 11 - før sæsonen helt ukendte - mænd på banen var i stand til uge efter uge at besejre storklubber som Manchester United, Chelsea, Arsenal og så videre:

- Det er jo fantastisk, at det er gået så godt i denne season for Leicester City, så jeg var bare nysgerrig efter at få at vide, hvad der var baggrunden for denne pludselige succes. Der må være noget i deres grundvand, tænkte jeg. Det er nemlig alle Leicesters hold på tværs af sportsgrene, det går godt for. Og selv fansene lader til at være mere energiske end tidligere, fortæller Rasmus Smith Bech til metroxpress.

LÆS OGSÅ: Ny triumf for Leicester: Byens snookerstjerne vinder VM

Rasmus Smith Bech - måske med en flaske Leicester-vand?

Hele projektet har ifølge Rasmus taget en god portion tid at lave. Først var der dagsturen til Leicester, som blev efterfulgt af en masse forgæves opkald til diverse Premier League klubber:

- Jeg tror, jeg kan alle ventetoner udenad efterhånden. Alt i alt har jeg været i gang med projektet en måned, siger han.

Videoen lagde han først online i går, torsdag, men allerede kort tid efter begyndte interessen for danskerens minidokumentar at brede sig.

- Der har været en masse god respons allerede. Tottenhams officielle fan Twitter-profil har tweetet om det, og avisen Daily Star har vist interesse, siger Rasmus, som sent torsdag aften, efter metroxpress' interview med ham, blev kontaktet af hæderskronede BBC.

LÆS OGSÅ: Nyt guld eller nedtur? Leicesters fremtid splitter eksperterne

Projektet, som startede for sjov, er nu ved at udvikle, og måske kommer der med al pressedækningen for alvor gang i salget af det dyrbare 'Leicester-vand', som kan købes på en til formålet oprettet hjemmeside: Leicesterwater.org.

Indtil i går var der dog ifølge Rasmus ikke solgt en eneste flaske, som da også ligger i den dyre ende, af hvad mineralvand på flaske normal koster: 50 pund stykket – cirka 470 kroner.

Forventningerne er dog stadig skyhøje:

- Jeg regner med, at der er udsolgt efter denne artikel, og så tager jeg runde to, så alle kan få en smagsprøve af, hvordan det er at være mestre, siger danske Rasmus, der vil bruge pengene og opmærksomheden på at gøre fodbold endnu mere retfærdig.

- Der skal jo være lige vilkår for alle.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress