Af - 20/10-15 15:15; Opdateret: 20/10-15 15:25

Nu kommer forklaringen endelig: Derfor kører 1A rundt i IrakNu kommer forklaringen endelig: Derfor kører 1A rundt i Irak

For et par måneder siden blev bus 1A spottet i Irak – nu har vi fundet forklaringen.

Bildstrecke im Grossformat »

I august måned blev bus 1A spottet i Irak. Ingen kunne give en god forklaring på, hvorfor den kørte rundt dernede og ikke på sin sædvanlige rute mellem Avedøre Station og Klampenborg Station.

Men nu har metroxpress fundet frem til, hvorfor og hvordan bussen er endt der.

LÆS OGSÅ: Anders And og Den Blå Planet meldt til politiet

Movia har i en mail til metroxpress forklaret, at lige netop denne bus er blevet solgt af det operatørfirma, der varetager kørslen for Movia:

Det er, så vidt jeg har kunnet finde frem til, en tidligere operatør, som har solgt bussen som skrot til en ophugger, som så har solgt den videre til en anden ophugger, som så har solgt den videre.

Sådan skriver Henriette Døssing, der er presserådgiver hos Movia.

LÆS OGSÅ: TRICK: Sådan kan du gemme Snapchat-videoer

Også hos det danske operatørfirma Keolis, der står for driften af buslinje 1a, undrer man sig:

Det er ganske rigtigt en bus vi har solgt, efter vi ikke længere skulle køre ruten tilbage ved udgangen af 2012. Det er altså ikke tale om en bus hvor chaufføren er kørt forkert, eller som er voldsomt forsinket.

Det skriver kommunikations- & HR chefen for Keolis, Joakim Vasehus, i en mail til metroxpress.

Både hos Movia og Keolis stiller man altid krav om, at alle logoer skal fjerne inden salg af deres busser. Dog er der ikke de samme krav til de røde foliehjørner, der netop gør bus 1A meget genkendelig:

- Når vi sælger busser, beder vi om at logoer bliver fjernet, men det ser ikke ud til at være sket her – det bør det naturligvis gøre fremover, skriver Joakim Vasehus.

LÆS OGSÅ: Rørende mail fra gift mand giver fotograf stof til eftertanke

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress