Af - 07/05-15 12:39

GUIDE: 'Seltering' er den nye numse-trendGUIDE: 'Seltering' er den nye numse-trend

Jen Selter er kvinden bag numse-trenden 'seltering'. Se, hvad den går ud på her - og få en guide til en 'seltering'-numse nederst i artiklen.

Bildstrecke im Grossformat »

Seltering. A hvad for noget, tænker du nok. Ordet giver umiddelbart ikke mening, men det er faktisk navnet på en ny trend, som fitness-dronningen Jen Selter har opfundet og lagt navn til.

Den amerikanske fitness-instruktør har 6,1 millioner følgere på Instagram, hvor hun deler en masse billeder, hvor hun er 'seltering'. Men hvad går det så ud på?

LÆS OGSÅ: GUIDE: Dette betyder dine emojis på Instagram

Jo, det er faktisk meget simpelt. Jen Shelter poserer med sin struttende numse i fokus - gerne i stramme tights, så man ser numsens form så tydeligt som muligt. Med et ben løftet og begge arme frem har hun gjort det på Metro-stationer i New York, foran kendte kunstværker i Chicago og mange andre steder.

Det kan dog også være andre og mere almindelige positurer, at hun indtager, som minder om en mere klassisk belfie - altså en selfie af bagdelen.

Jen Selter deler sine billeder, fordi hun gerne vil motivere andre til at gå op i dem selv og deres krop - og tage fitness til et nyt niveau.

Seltering er desuden blevet så kendt, at ordet nu optræder i Urban Dictionary, og at mennesker fra hele verden deler deres billeder under hashtagget #seltering.

LÆS OGSÅ: GUIDE: Nu kan du skrive en fristil i Snapchat

Seltering en Tehotihuacan☀️ #Seltering #hashtag #yoga #NiHagoTanto

A photo posted by И (@nataliaagil) on


Nope I don't even squat:( lol jk finally #booty #bootygainsplease #bootygang #bootygains #shesquatsbro #seltering

A photo posted by Crystalle (@tallgirlfitness_crystalle) on


Vi har fået vores journalist til at afprøve Jen Selters bedste tips til at få en god seltering-numse. Se guiden her:

Æsel-spark

Du skal ned på alle fire, hvor du skal sparke dit ben bagud og op på samme tid. Pres din god så langt frem som muligt - altså flex den. Lav denne øvelse 15 gange og skift så ben.

Hundetisning

Denne øvelse foregår også på alle fire. Med bøjet knæ skal du løfte dit ben ud til siden, så det bliver parallelt med gulvet. Tag derefter foden tilbage på gulvet. 15 gange med hvert ben.

Hestespark

Denne øvelse skal laves stående med en stol. Stil dig en armslængde fra stolen og tag fat i den med begge hænder. Læn dig frem, så du står en smule foroverbøjet. Spark derefter det ene ben så langt, højt og strakt tilbage, du kan, mens det andet bliver stående på jorden. Lav 10 på det ene på og 10 på det andet ben, og gentag så dette igen.

Squads

Denne øvelse går ud på at lave squads. Stil dig på gulvet med stort mellemrum mellem benene. Hold armene ud foran kroppen, mens du sænker numsen så langt ned, du kan. Lav øvelsen 15 gange og gentag den tre gange med en lille pause imellem hver gang.

Ninja-squads

Denne øvelse er en forlængelse af den ovenstående. Du skal starte med at lave et almindeligt squad, men når du står oprejst efter dit squad, skal du sparke dit ene ben så langt og højt ud til siden, som du kan. Lav øvelsen 10 gange med hvert ben - og lav så tre sæt i alt.

LÆS OGSÅ: GUIDE: Her er dine rettigheder som ung i sommerjob

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress