Af - 28/11-16 19:04; Opdateret: 28/11-16 19:24

Døve Johanna bestilte kaffe på Starbucks - hun fik et chok, da hun så koppenDøve Johanna bestilte kaffe på Starbucks - hun fik et chok, da hun så koppen

- Jeg blev nedslået og ked af det, siger hun til Expressen. Nu undskylder Starbucks.

storybild

Johanna er døv - men ikke stum. (Privatfoto/Facebook)

Starbucks i Sverige er kommet i modvind, efter en døv kvinde for nylig følte sig ydmyget af personalet i en Starbucks i Stockholm.

Johanna Mauritzson skulle nået tog hjem til Örebro, efter et besøg i hovedstaden, og på banegården kunne hun lige nå at købe en kop kaffe.

Men da hun så, hvad personalet havde skrevet på hendes kaffekop, fortrød hun bitterligt, at hun var gået derind, siger hun til Expressen.

- Jeg blev nedslået og ked af det, lyder det fra den unge kvinde.

LÆS OGSÅ: Nu kan du købe Starbucks på flyet, når du rejser med dette selskab

Personalet havde skrevet 'STUM' på hendes kop, og for hende er det en grov - og helt forkert - ting at skrive.

Privatfoto/Facebook.

- På trods af at bestillingen gik smidigt, bestemte personalet sig for at sætte en etiket på mig. De gjorde intet forsøg på at samarbejde eller kommunikere med mig, siger hun til Expressen.

LÆS OGSÅ: Derfor må du ALDRIG lægge dit boarding pass på sociale medier

Efter oplevelsen skrev hun et indlæg på Starbucks Sveriges Facebook-profil, hvor hun blandt andet skrev:

'Trist at det endte sådan for mig, men jeg skriver dette for at andre døve kan slippe for at få etiketten stum på deres kopper fremover. Sidst, jeg tjekkede mine stemmebånd, fejlede de intet overhovedet'.

LÆS OGSÅ: Morgentræt? Dette skal du drikke for at få mest energi

Sagen har nu fået Starbucks til at undskylde over for Johanna, og de er kommet med følgende statement på Facebook ifølge Expressen:

'Her har vi helt klart begået en stor fejl. Vi skal selvfølgelig ikke sætte etiketter på folk, uanset hvem vores kunde er. Det er helt uacceptabelt.'

LÆS OGSÅ: Smart Starbucks-ansat: Sådan straffer jeg grove kunder

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress