Af - 29/04-15 19:58

GALLERI: 10 tips din træner ville ønske du vidsteGALLERI: 10 tips din træner ville ønske du vidste

Her er 10 gode råd, der kan forbedre din træning, så det bliver lettere at opnå dine fitness-mål.

Bildstrecke im Grossformat »
Gode resultater på kort tid opnås bedst ved at træne konsekvent, så første udfordring handler om at ignorere de sidespring eller undskyldninger, som din hjerne finder på. En træningsøvelse kan sagtens fungerer, selvom du ikke ved alt om kroppens fysiologi. Som begynder er det vigtigt at fokusere på at udføre øvelserne korrekt, fordi de vil virke – uanset hvor meget bagvedliggende viden du har. Du kan altid Google det senere. Tålmodighed er en dyd, men nybegyndere savner ofte netop dette og vil gerne hurtigt overstå de mest basale øvelser. Før man kan målrette træningen mod én bestemt muskelgruppe, så er det vigtigt at fokusere på den generelle kropsmasse. Hvis du træner tre gange om ugen, så skal du ikke sammenligne dig selv med eliteudøvere eller andre fitness-entusiaster, hvis liv omhandler træning. Sænk din forventninger en smule og prøv at se bedre ud end den næste person på gaden – frem for at konkurrere med de bedste. Dine madvaner kan være med til at forhindre det, som du gerne vil opnå. Det er nemt at skyde skylden på dine gener, træningsprogrammet eller andet, hvis ikke du opnår de forventede resultater. Vær ærlig med dig selv og find en måde at hold portionsstørrelserne nede. Du kan ikke træne en bestemt øvelse for at fjerne fedt fra et specifikt sted på kroppen, da alle kroppe lagrer fedt forskelligt. Vi har alle et sted, hvor fedtet især ophober sig, og derfor handler det om at tabe nogle få kilo mere. Motion brænder måske ikke helt så mange kalorier, som du tror. Mange nybegyndere ved ikke, hvor mange kalorier maden indeholder. Hold dig væk fra chokolade-barer, også selvom du løbetræner regelmæssigt. Det tager tid at skabe seriøse resultater, men de fleste kan opnå rigtig meget ved hård træning i et til to år. Efter to-tre års sammenhængende træning samt gode mad- og søvnvaner, så vil du kunne forbedre dit udseende markant. Det er fint at snyde lidt med diæten en gang i mellem og prioritere tid med venner og familie, hvis du bliver ved og træner smart. Lad vær med at blive revet med af den seneste artikel om magiske fødevarer. Hvis du savner nogen at snakke med, så log på Facebook eller opret en datingprofil, det er billigere end et fitness-abonnement. Tag ikke i træningscentret for at snakke, det forøger dine hvileperioder alt for meget.

I disse fastfood og binge-tider kan det være svært at opretholde viljestyrke og modenhed, når det kommer til fysisk aktivitet.

LÆS OGSÅ: Fitness World fortryder: Spastisk lammede Frederik må godt træne hos os alligevel

De fleste mennesker behøver ikke at bevæge sig særlig meget i hverdagen, men her præsenterer metroxpress 10 ting, der kan hjælpe dig godt på vej til et flottere ydre og et godt helbred.

Listen indeholder 10 ting, din personlige træner ville ønske, at du kendte til. De fleste råd er ganske logiske, men mange kæmper alligevel med det, skriver lifehack.org.

LÆS OGSÅ: Power Girl: Anette stiller op til bikini fitness efter alvorlig kræftsygdom

Så er der ikke længere nogle undskyldninger:

LÆS OGSÅ: Elins træning blev forstyrret af porno - som hun ikke kunne slukke for

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress