Af - 01/01-16 16:34

Hun havde alle de rigtige lottotal: Derfor vandt hun ikke gevinsten alligevelHun havde alle de rigtige lottotal: Derfor vandt hun ikke gevinsten alligevel

Den 55-årige kvinde har over 300 millioner grunde til at ærgre sig.

Bildstrecke im Grossformat »

Et par fra Storbritannien havde valgt alle de rigtige lottonumre, men på grund af en fejl, så fik de ikke gevinsten. Nu kæmper de med den engelske spiludbyder om at få gevinsten, der kan gøre dem til mangemillionærer.

Det skriver Blackpool Gazette.

01 - 02 - 04 - 19 - 28 - 41 - Alle tallene var rigtige, men det kommer ikke parret til gode.

Det værste man kan forestille sig, hvis man går med drømmen om at blive lottomillionær er overgået et ældre par fra England. De havde alle de rigtige tal, men den var gal med kuponen.

LÆS OGSÅ: Belieber: Gabrielle har skiftet navn til Bieber

- Jeg er skuffet, men hvad kan vi gøre, siger den 55-årige Edwina til Blackpool Gazette.

Fredag aften er der over 300 millioner kroner i førstepræmiepuljen hos Danske Spils EuroJackpot, hvor den rigtige kombination af tal med et slag kan give bankkontoen en gevaldigt skub opad - og det er da også en lignende gevinst, som umiddelbart er gået Edwina Nylan og husbonden David næser forbi. Den er bare større.

Kæmpegevinsten lød på 354 millioner danske kroner, men kommer ikke til udbetaling i første omgang. Ifølge Camelot, der den engelske spiludbyder, så har systemet nemlig ikke registreret købet af kuponen med de rigtige tal.

LÆS OGSÅ: Kæmpe lottogevinster får ikke danskerne til at kvitte jobbet

En talskvinde fra selskabet forklarer, at man kan se i systemet, at en bruger flere gange har forsøgt at købe en kupon med talkombinationen lillejuleaften ved 19-tiden, men købet er aldrig registreret som gennemført, da der ikke umiddelbart var penge nok på kontoen.

Sidste chance for at købe en kupon var klokken 19.30.

Den uheldige kvinde fortæller, at parret havde forsøgt at tanke kontoen op, men det er heller ikke blevet registreret hos spiludbyderen. David Nylan har en app på sin telefon, der vælger en talkombination, og det var netop den talrække, de ville spille på.

Parret noterede tallene ned, og er af den faste overbevisning, at deres køb gik igennem. Også selv om de aldrig fik en kvittering på email, som ellers er kutyme.

Men da de fik checket efter, indså David og Edwina, at de ikke havde fået en kvittering for talrækken, der var de mange, mange millioner værd. Og den går ikke ifølge selskabet bag lottospillet.

- Det er kun kuponer, hvor købet er blevet gennemført, der kan være med i lodtrækningen, siger talskvinden for Camelot ifølge den engelske avis.

Hos udbyderen mener man, at det er kundens ansvar at købet går igennem, også selv om man kan se, at de havde de rigtige vindertal.

Parret vil dog kæmpe for at få fingrene i de mange millioner, der kan gøre en kæmpeomvæltning i deres liv. Selv om spiludbyderen hverken kan se, at de skal have tanket deres konto op eller betalt for talkombinationen.

LÆS OGSÅ: Er det dig? To nye Lotto-millionærer mangler

- Vi har spillet i årevis, og haft vores onlinekonto i en rum tud, så det er ikke fordi, at vi ikke ved, hvad vi laver, siger Edwina Nylan til Blackpool Gazette.

Parret har tre børn og syv børnebørn.


LÆS OGSÅ: Ung mand deltog i 1.000 konkurrencer: Så mange vandt han!

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress