Af - 25/05-16 18:06

Derfor raser folk over populær Kinder-reklameDerfor raser folk over populær Kinder-reklame

Den islamkritiske bevægelse Pegida raser over billeder af en dreng med mellemøstlig udseende som reklame på en af Kinders chokoladebarer.

storybild

Kinders nye emballage på chokoladepakken, som man kan finde i Tyskland. (Billede: Scanpix)

Den tyske højreekstremistiske gruppe Pegida er kommet på radaren efter gruppemedlemmer har udtrykt vrede på Facebook over chokoladeproducenten Kinders nye reklame.

Her raser gruppens medlemmer over, at den lyshårede dreng med blå øjne, der ellers har været at finde på emballagen af Kinders chokoladebarer, er blevet erstattet af børn af afrikansk og mellemøstlige udseende.

Se Kinderreklamen med billeder af deres nye emballage logo nederst i artiklen.

LÆS OGSÅ: Pensionist frifindes for islamkritik på Facebook

De stopper ikke ved noget. Kan man virkelig købe dem sådan? Eller er det en joke?

Skriver gruppen Pegida BW – Bodensee på Facebook ifølge BBC.

En anden bruger skriver i kommentarfeltet: 'Bruger tyrkerne og andre lande billeder af tyske børn på deres slik og dagligvarer? Det tror jeg ikke.'

LÆS OGSÅ: Plus-size model censureret på Facebook

Andre opfordrede til en boykot af chokoladebarer, som er produceret af den italienske producent Ferrero. 'Hvis det er tilfældet, vil jeg ikke købe det mere,' er der en der skriver på Facebook ifølge The Guardian.

Hvad de vrede Facebookbrugere dog ikke var klar over, var, at billederne på Kinderpakken er barndomsfotografier af spillere fra deres eget nationale fodboldhold.

Heriblandt midtbanespilleren Ilkay Gündogan og forsvareren Jérôme Boateng, som er på Kindenpakken som reklame forud for EM.

Den erkendelse fik den originale bruger til at trække i land.

- Det er bedst ikke at reagere… vi er virkelig dykket ned i en hvepserede, skrev brugeren bag Pegida BW – Bodensee, der efterfølgende har slettet gruppen, da den ikke længere er til at finde på Facebook.

LÆS OGSÅ: 5-årig dreng bliver tatoveret - nu bliver billedet delt i hele verden

Diskussionen på det sociale netværk fik også Kinders producent Ferrero på banen.

- Vi vil gerne udtrykkeligt tage afstand fra enhver form for fremmedhad og diskrimination. Vi accepterer ikke eller tolererer heller ikke dette i vores Facebook-netværk.

Se de tyske fodboldspillere som unge knægte i Kinders reklame herunder.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress