Af - 07/10-16 17:44

12-årig reklamerede for sit band på Google: Fik chokerende bank-opkald12-årig reklamerede for sit band på Google: Fik chokerende bank-opkald

En dreng brugte 100.000 euro på at promovere sit brassband på Google.

Bildstrecke im Grossformat »

Berømmelse har som bekendt sin pris. Og for en 12-årig dreng er den pris meget konkret: 100.000 euro svarende til 740.000 kroner.

Det var det beløb, hans forældre - formentlig ganske chokeret - fik oplyst over telefonen, da banken ringede og fortalte, at der var lavet et overtræk af de helt store.

Den 12-årige dreng Jose Javier fra den sydspanske kystby Torrevieja ville sørge for, at hans brassband fik den opmærksomhed, det fortjener.

LÆS OGSÅ: STÆRKE BILLEDER: Se hvad der sker når man googler 'polterabend kage'

Derfor oprettede han gennem sin opsparingskonto en bruger hos Google Adwords, der kunne give den unge trompetist og hans truttende bandmedlemmer den berømmelse, de ønsker sig, skriver The Guardian.

Adwords, en betal-for-hvert-klik-du-får-service gennem den altdominerende søgefunktion på nettet, sørger for at visse annoncer og reklamer kommer først i køen på specifikke søgninger.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Google vil samle data om dig med ny smartphone

Den online marketing skulle øge chancen for at ‘Los Salerosos,’ som messingblæserne kalder sig, ville få en synlig plads på Google, og Jose Javier havde forventet, at han ville tjene penge på sit ambitiøse markedsføringsarbejde.

Men Jose Javier havde øjensynligt misforstået realiteterne. Men heldigvis for ham meddelte Google onsdag, at internetgiganten ser bort fra den monumentale regning.


Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress