Af - 02/10-15 14:15

Derfor er musikken så høj på Joe and The JuiceDerfor er musikken så høj på Joe and The Juice

Joe and The Juice stormer frem i Danmark og i udlandet. Senest med en juice-bar i byen over alle byer. New York. Juice-stifteren afslører en af hemmelighederne bag succesen.

Bildstrecke im Grossformat »

Musikken brager ud af højtalerne, snakken kører derudaf og der er ballade bag baren og larm fra juiceblenderen.

Ting der tilsammen nogenlunde beskriver lydniveauet på den populære juicebar Joe and The Juice.

Og især lydniveauet spiller nemlig en stor rolle, i forhold til den succes som Joe and The Juice oplever lige for øjeblikket, siger kædens stifter.

LÆS OGSÅ: Joe & the Juice får sur smiley for lunken tunsalat

I forbindelse med åbning af Joe and The Juice-baren i New York fortæller Juice-kæde-stifteren Kaspar Basse til TV 2, at den høje musik får kunderne til at købe mere.

- Vi kalder det engang imellem omsætningsknappen, for sandheden er, og mange bliver sure over at høre det her, at jo mere vi skruer op, jo mere omsætter vi, siger Kaspar Basse under et tv-interview med TV 2.

LÆS OGSÅ: Joe & The Juice siger farvel til pinkoden

Ifølge Jesper Clement, der er forsker i forbrugeradfærd på CBS, er der endnu ingen forskning, der viser, at høj musik får kunderne til at købe mere.

- Der er bevis for, at hvis du spiller højt musik, med højt beat, så vil man kunne måle, at hjerterytmen stiger og at man bliver ophidset. Men der er endnu ikke et link mellem ophidselsen af den høje musik og ens villighed til at købe mere, siger Jesper Clement fra CBS.

Forskeren i forbrugeradfærd afviser dog ikke, at den høje musik hos Joe and The Juice tiltrækker kunder.

- Ophidselsen kan medvirke til, at folk er villige til at sige: "Så tager jeg også lige den med, og den her." Og det kunne jeg sagtens forstille mig, at der var noget om, siger Jesper Clement, der fortæller, at man lige nu forsker i musik og forbrugeradfærd.

LÆS OGSÅ: Dansk model udrydder enhver tvivl: Det er sexet at være rødhåret

Jesper Clement, der selv tidligere var en hyppig tilhænger af juice-baren, er dog i tvivl om populariteten varer ved, eller om folk til sidst bliver trætte af den larmende musik.

- Spørgsmålet er om de kan forny sig, eller om Joe and The Juice bare er en 'fetish', som folk gerne vil prøve et par gange og så bliver man lidt træt af det, siger forskeren i forbrugeradfærd på CBS.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress