Af - 19/08-16 10:41; Opdateret: 19/08-16 11:18

Kæmpe kø til job i Joe & The Juice: Det er ikke et arbejde - det er en livsstilKæmpe kø til job i Joe & The Juice: Det er ikke et arbejde - det er en livsstil

Det lignede scener fra X Factor, da en lang kø af unge i går stod i kø for at komme i betragtning til en stilling som juicer på Joe & The Juice.

Joe & The Juice - Preparation Shift Se video i større format i vores videosektion Videoportal

Det er langtfra nyt, at unge står i kø ved Gammel Mønt i Indre København. Normalt foregår det dog foran modebutikken Wood Wood, når Kanye West eller et andet stilikon lancerer nye sko.

Er du interesseret i nyheder fra København, så like MX KØBENHAVN her.

I går var kødranden rykket over på den anden side af vejen. Her ligger Joe & The Juice, som afholdt en noget alternativ jobsamtale, hvor de unge med det samme fik frugt og blendere i hånden.

LÆS OGSÅ: TV: Unge venter 70 timer i kulden på et par nye sneakers

- Vi har droppet den traditionelle jobsamtale og kaster i stedet de unge ud i det, så vi kan vurdere, hvordan de har det, når de kommer på. Vi kigger efter deres gåpåmod, og om de er klar til bare at kaste sig ud i det, siger Sebastian Jeppesen, der er HR-manager for kæden i Danmark. Han fortsætter:

Det gik over alt forventning, og det var meget vildere, end vi havde regnet med. Vi har også lavet det på den her måde i New York, og nu ville vi prøve at køre det i Danmark.

Det lyder umiddelbart ret banalt at mikse en juice sammen, men alligevel tiltrak den såkaldte casting op imod 100 unge – primært mænd.

LÆS OGSÅ: GALLERI: Se 18 vanvittige indsamlinger på Joe & The Juice

Ifølge Sebastian Jeppesen skyldes populariteten, at de unge gerne vil være en del af det helt særlige fællesskab, man møder hos de kække juicere i kædens 53 butikker i Danmark.

- For os er det vigtigt at understrege, at det ikke kun er et job. Jeg tror, vi er ved at skabe verdens største og fedeste ungdomskultur. Det er mere end et arbejde, det er en livsstil, forklarer Sebastian Jeppesen.

Kø foran Joe & The Juice til den såkaldte casting.

Netop den livsstil forsøgte juicekæden, der på verdensplan når op i nærheden af 200 forretninger i 2016, at beskrive via en patosfyldt reklamevideo i sidste uge.

LÆS OGSÅ: Joe & The Juice-stifter vil drikke rødvin, når han skal dø

Videoen er blevet delt flittigt på sociale medier. Den ene del mener, at videoen er flot, velproduceret og gør op med den danske jantelovskultur, mens andre er mere lunkne.

Eksempelvis mediet Vice, der i artiklen ’Vi bliver nødt til at tale om Joe & The Juices frygtindgydende hvervekampagne’ med et glimt i øjet kalder kæden for en invasiv art.

Meningsartiklen slutter således:

’Glem alt om smeltende poler og uberegnelige amerikanske præsidentkandidater: En ny trussel er dukket op på radaren, og den smager af selleri, ingefær og æblesaft. #Juiceyourattitude, siger de. #Knowyourenemy, siger vi.’

Det tager kæden dog helt stille og roligt:

- Jeg tager det ikke så tungt. Jeg synes, det er underholdnede. Jeg har læst kommentarerne, og der er delte meninger om, hvorvidt det, vi har gang i, er sjovt. Folk er nok overraskede over vores tilgang til erhvervslivet. Det er aldrig set før, siger Sebastian Jeppesen

SE VIDOEN ØVERST I ARTIKLEN

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress